[linux-baslangic] Sendmail - SpamAssassin kurulum ve ayarlari

---------

From: Nail İŞLER (ejderatesi@celiknet.com)
Date: Fri 25 Jun 2004 - 00:17:49 EEST

Herkese merhaba.
Soyle bir sorunum var.
suse linux 9.0 ile sendmail ve SpamAssassin kurdum.
ayrica /etc/mail/access icinede
127 RELAY
127.0.0.1 RELAY
192.168.1 RELAY
81.215.139 RELAY
satirlarini ekledim
fakat suan sisteme kullanicilarim disinda bir suru yerden mail'ler aliyorum
ve bu mailler kuyrukta cok fazla bekliyo sistemi durduruyor.
ben bunu nasil engelleyebilirim ( sunucu kimlik dogrulamasi ile gecilir
diye duydum) ama bunun nasil yapilacagini bilmiyorum.
ayrica bana sendmail daha guvenli ve hizli bir smtp sunucusu olarak ayarlar
yapmam munkun mu ( mumkunse bu ayarlar nelerdir )
son olarak sendmail ile ilgili kurulum ve konfigurasyon dosyalarini nerden
bulabilirim ( turkce olmasi cok daha iyi olur )

herkese yardimlardan dolayi tesekkurler...