[linux-baslangic] Re: zone ayarlari

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 22 Jun 2004 - 23:09:56 EEST

> Merhabalar,
> Bir domainin nameserverı ns1.nameserver.com diyelim.
> ns1.nameserver.com un ip si 10.0.0.1 diyelim.
> 10.0.0.1 ipli sunucuda zone kayıtları (mail,ftp etc.) 10.0.0.2 yi
> gösteriyor.
> Şimdi ben ns1.nameserver.com un ipsini 10.0.0.2 yapacağım. Ve
> bunun için 10.0.0.2 ipli sunucudada zone kaydı oluşturdum.
> Şimdi yönlenecek domain önemli bir domain. Her hangi bir
> aksaklık olmaması için hiç kesintisiz benim bu zone ayaları
> çalışıyormu çalışmıyormu diye test etmem gerek. Fakat
> nasıl test edebilirim.

> [...]

Merhabalar,

1. bir DNS sunucusun duzgun calisip calsiamdigini test eden
pek cok yazilim var. nslookup, dig disinda pek cok sey vardir.
dnswalk vs vardi. daha yenilerini freashmeat.net den google
vs de bulabilirisniz. Soru bu mu, emin degilim.
ilk makinadaki kayitlari tasiyip, ufak bir degisikikle ikinci
makianda calisamsi lazim.

ikinci makinada, once ilgili zone'un disidna DNS suncusun
calsiams,ni saglamak gerekir.

bunun icin sistem loglarini genisce tutmak ve onlari dikkatlice
incelemek de onemlidir.

2. bir NS sucnuunu tasirken yapilabilecek bir kac sey var:

a.) eski DNS sunucularini devre dis birakmazsıniz, sunucu
sayisini artirirsiniz. Eskileri duzugun calismaya devam eder.

b.) ilgili zone icin TTL, refresh vs surelerini kisaltirsiniz.
bir degisiklik yapinca, etkisini hizli gostersin diye.

Bu ozellikle IP degisikligi, mekan degiiskligi olacagi zaman
onemlidir.

%%
Umarim bunlar sorulariniza yardimci olmustur.

Saygilar
Mustafa Akgul