[linux-baslangic] àFiso-8859-9?Q?Zone_ayarları?

---------

From: nazgul (linux@hebux.com)
Date: Tue 22 Jun 2004 - 20:45:37 EEST

Merhabalar,
Bir domainin nameserverı ns1.nameserver.com diyelim.
ns1.nameserver.com un ip si 10.0.0.1 diyelim.
10.0.0.1 ipli sunucuda zone kayıtları (mail,ftp etc.) 10.0.0.2 yi
gösteriyor.
Şimdi ben ns1.nameserver.com un ipsini 10.0.0.2 yapacağım. Ve
bunun için 10.0.0.2 ipli sunucudada zone kaydı oluşturdum.
Şimdi yönlenecek domain önemli bir domain. Her hangi bir
aksaklık olmaması için hiç kesintisiz benim bu zone ayaları
çalışıyormu çalışmıyormu diye test etmem gerek. Fakat
nasıl test edebilirim.

İşletim sistemimin hosts dosyasıyla oynayınca doğal olarak
orada belirdeğim ip ye gidiyor. Ve zone ayarları olsada olmasada bir
şey değişmiyor.

Ben bu kaydı nasıl test edebilirm. Yani nsler değişince sistemin
düzgün gidip gitmediğini nasıl anlarım..

Şimdiden Teşekkürler..