[linux-baslangic] Re: mail bomb

---------

From: siseci (siseci@acikkod.org)
Date: Mon 21 Jun 2004 - 21:32:16 EEST

Merhaba,

SpamAssasin i kullanmadim ama bildigim kadari ile mailin icerigine
bakiyor. Belki rule olarak eklenebiliyor olabilir.
SpamAssasin perl de yazilmis oldugu icin cok yogun bir sunucunuz
varsa yavas olacaktir.

Arti, eger amaciniz bu tarz mail bomb lari engellemekse, spamassasin in
pek ise yaramayacaginiz dusunuyorum. SpamAssasin gelen butun mailleri
kontrol ediyoruz. Iceriklerini tariyor vs.

SpamGuard ise C ile yazilmis ve mail loglarini analiz ediyor.

Bu bakimda SpamAssasin i bu amacla kullanabilecek olsaniz bile,
spamguard in sisteme getirecekleri yuk acisindan, spamassasin daha
daha daha dez avantajli olacaktir.

Ortalama gunde 500K mail trafigi olan bir sunucuda spamguard i 5 dk
da bir calistiriyorum. Gayet te memnunum acikcasi.

Iyi calismalar.

Necati Ersen SISECI
siseci@acikkod.org