[linux-baslangic] Re: DNS Sorumla Ilgili Ek Bilgi

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 19 Jun 2004 - 12:57:54 EEST

ALPER> Guvenlik duvariyla ilgili birsey olabilir mi bilmiyorum. Ama IP adresi
ALPER> olarak Yahoo'yu denedim aninda girdi. DNS sunucularina ulasmada bir
ALPER> sikinti cekiyor makine.. Guvenlik duvarini devre disi birak dedigimde de
ALPER> sorun devam ediyor. Arkadaslar lutfen yardimci olun... Internet
ALPER> sayfalarina cok gec giriyor, buyuk sikinti oluyor benim icin..
ALPER>

PAketlerden bind kurun. Default konfigurasyonda caching name server olacaktir.
Sonra resolv.conf dosyanizin en ustune 127.0.0.1 yazin. Boylece resolve isleminde
once sizin dns sunucunuz kullanilacaktir. Bu sayede daha once girdiginiz bir adres
aninda cozulecektir. Bu yontemi ben evde kullaniyorum.

Bir de resolv.conf her restartta degisecektir (dhcp tarafindan getirilen ayarlar)
o yuzden ben bir tane resolv.conf.orig dosyasi tutuyorum ve acilis scriptlerinin
en sonunda bunu cp -f /etc/resolv.conf.orig /etc/resolv.conf seklinde yeniden
olusturtuyorum.

Hizli olduguna inandiginiz ayarlarda resolv.conf dosyanizi bu sekilde yedekleyebilrisniz.

Saygilar.
Umut

dangerous content, and is believed to be clean.