[linux-baslangic] Re: bu linux cuye bir dirhem bilgi àFiso-8859-9?q?lütfen??üner??nilgun@belgeler.org>

---------

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 05:06:38 EEST

Cuma 18 Haziran 2004 02:53 sularında, sinir sinir şunları yazmıştı:
> cevaplarınız için teşekkür ederim
>
> sorunum ise tam olarak şöyle
>
> Derledigim yeni kernel ile makineyi
> baslatamiyorum.Grub kullanıyorum ve icine yeni kerneli
> adapte edemedim.cekirdegin ilk yükleyicisi
> tamam.kernel /boot/vmlinuz-2.6.6 ro root=/dev/hda0
> vmlinuz-2.6.6 bu dosya derlemede rahatca olusuyor.
> Ama initrd-2.6.6.img dosyasini olusturamiyorum.
> Bu dosyayi olusturmasini nasil saglarim ????

mkinitrd /boot/initrd-2.6.6.img 2.6.6

Bu komut /boot dizininde initrd-2.6.6.img dosyasını oluşturur
ama içinde birşey bulunmaz (boş denebilir).

Bu dosyayı örneğin /mnt dizinine initrd.gz ismiyle kopyalayın.
gunzip initrd.gz
ile initrd dosyasını elde edin. /mnt dizinie geçin.
mount -t ext2 -o loop ./initrd ./cdrom
komutu ile initrd dosyasını içeriğini cdrom dizin altına bağlayın.
cdrom dizinine girin lib dizinine viamraid.o dosyasını kopyalayın,
linuxrc dosyasında
mkdevices /dev
satırından hemen sonra
insmod /lib/viamraid.o
satırını girin. Yalnız bu modül için bir aygıt dosyası da olmalı
(onu siz bileceksiniz artık) ve onu da dev dizinde mknod ile
oluşturmalısınız. devfs kullanıyorsanız buna gerek yok, bu işi devfs
yapar.

bu işlem bittikten sonra cdrom dizininden çıkın ve
umount ./cdrom
komutuyla initrd'yi sistemden ayırın. initrd dosyasını
gzip initrd
ile initrd.gz yaptıktan sonra boot dizinine tekrar eski ismini
vererek kopyalayın.
Sonra da grub ile son durumu önyükleme alanına yükleyin. Her img
tazeleme de grub mutlaka çalıştırılmalı.
grub için:
http://belgeler.org/howto/grub-kullanimi.html

Esen kalın,
Nilgün