[linux-baslangic] Re: Mandrake de ssh server kurabilirmiyimB

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Tue 27 Jul 2004 - 02:17:14 EEST

 Servisi baslattiktan sonra geri donus yapip tesekkur ettiginiz
icin saygilar.Ancak tesekkurun altina konu basligiyla ilgisi olmayan hemen
baska bir soru sorarsaniz,bu arsivlenen bir liste icin pek hayirli
olmaz.Siz,gecmis arsivleri taramiyor,onlardan faydalanmiyor olabilirsiniz
ama boyle davranmaniz gerekmez.

 Burada baska bir nokta ise sorunuzun kapsami;bu sorduklariniz
kapsam itibariyle biraz genisler (zira guvenlik sadece ping (i)e
kapatmayla,iptables a iki kural yazmayla olmayacagindan) size lkd.belgeler.org daki ve
www.linux.org.tr deki Turkce dokumanlari onerecegim.Sordugunuz sorunun cevabi sss.linux.org.tr
de bile olabilir.Cunku ayda 3-4 kez buna benzer sorular soruluyor ve
genellikle ayni kisiler tarafindan bikmadan usanilmadan cevaplaniyor.

www.google.com/linux dan ister kelime olarak ister cumle olarak akliniza
takilanlari aratabilirsiniz.Mesela kullanici kisitlamalariyla ilgili
sorunuzla ilgili cikan sonuclar :
http://www.google.com/linux?hl=tr&ie=UTF-8&q=kullanici+kisitlamalar&btnG=Google%27da+Ara&lr

Gelelim ping konusuna,burada ping i kullanicilara kisitlayip,makinayi
ping e acik halde birakmak biraz garip olacagindan "klasik Mandrake
cozumleri"ni tavsiye etmem.Bu konuda bazilari bu listelere uye olan
degerli pek cok arkadasin "Turkce" dokumanlarindan
faydalanabilirsiniz.www.google.com/linux icin bazi sonuclar:
http://www.google.com/linux?hl=tr&ie=UTF-8&q=g%C3%BCvenlik+nasil&btnG=Google%27da+Ara&lr

Son olarak sorulari sorarken cabanizi (ne yaptiginizi),denediginiz isletim
sistemini,programlarin surum nolarini,aldiginiz hata mesajlarini vs
yazarak daha ozele inin.Aksi takdirde cevaplar almaniz zorlasir.

Saygilar..