[linux-baslangic] Re: winmodem ve fat32 sorunlari

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 09 Jul 2004 - 16:05:40 EEST

Selamlar..

> Merhaba,
> Bunun dışında fstab a bir Windows bölümünü bağladım, tüm kullanıcılar için /mnt/disk1 e mount ediliyor. Ancak root dan farklı bir kullanıcı ile giriş yaparsam dosyaları sadece okuyabiliyorum.
>
> root ile CHMOD 777 yaptığımda bile bu kullanıcılar bölüme dosya yazamıyor. GNOME üzerinden izinleri değiştirdiğimde ise, bir saniyeden daha kısa bir sürede izinler eski halini alıyor.

mount icin opsiyonlari dogru vermelisiniz:

/dev/sda1 /mnt/hd auto sync,user,uid=serdar 0 0

Bu, diski serdar kullanicisina ait olarak baglar mesela.

/dev/sda1 /mnt/hd auto sync,user,uid=serdar,umask=0111 0 0

Bu ise tum kullanicilara okuma yazma hakki verir, tum dosyalar
calistirilamaz olur. Ne guzel degil mi? Ama dikkat, bu calistirilamaz
kavrami dizinlerin okunmasini engeller, ls /mnt/hd islemez olur.. Bu
durumda

/dev/sda1 /mnt/hd auto sync,user,uid=serdar,fmask=0111,dmask=0000 0 0

Simdi, dizinler, okunur,yazilir,aranir; dosyalar ise sadece okunur ve
yazilir oldular.

Boyle durumlarda "man mount" faideli bir eser olacaktir netekim..

Saygi ve sevgiler..