[linux-baslangic] Gentoo ve SuSE 9.1 iki soru

From: Cem Cetintas (cemcet@interaktif.gen.tr)
Date: Wed 07 Jul 2004 - 14:05:55 EEST

İlk olarak gentoo'dan bahsedeyim... USB Kablo modem kullaniyorum ve et
hernet
karti kullanmiyorum. Gentoo acilista ethernet device bulunamadi diyor
haliyle :) CDCEther modulunu modprobe ile yukledigimde modemimin isiklari
yaniyor ve aktif hale geliyor ve ifconfig ciktisinda eth0 olarak gorunuyor

ancak IP olarak 192.168.0.1 alıyor. DHCP'den IP'yi almasi icin net-set
up eth0
komutunu girdigimde No way to disable net traffic ciktisini aliyorum ve
modemin calismasi duruyor. Dolayisiyla internete cikis yapamiyorum.
Gentoo'nun sitesinde konuyla ilgili bir aciklamaya rastlayamadim. Nerede
yaniliyorum isin icinden cikamadim...

SuSE9.1'de ise kullanicimin cop kutusundaki bazi dosyalari silemiyordum. Ro
ot
olarak giris yapip cop kutusunu bosalttim ancak bu sefer kullanicimla KDE'y
giremiyorum. Login ekraninda sifremi yazdiktan sonra ekran karariyor ve
tekrar login ekranina dusuyorum. Userimda failsafe olarak login olup startk
de
komutu verdigimde ise aciliyor ve dolambacli da olsa mail yazabiliyorum :)

ancak kde acilirken failsafe terminalinde xset : font.dir 'a erisim hakkim

olmadigina dair hata mesajlari aliyorum. ilgili dizinin izinleri duzgun
gorunuyor... Kisacasi bu konuda da sıkısıp kalmis durumdayim
=2E..

Sorunlarim bu defalik bu kadar konu ile ilgili yardimlara ve dokumanlara is
acigim..

Saygilar

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin