[linux-baslangic] Re: Slackware 10 - Belirledigim Sorunlarim

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Mon 05 Jul 2004 - 17:29:47 EEST

Merhaba..

Ben Linux'u masaüstü kullanım amaçları ile kullanıyorum. Yani
 müzik,
internet, oyun gibi kişisel amaçlar için.. Tabii bunların yanın
da
akademik anlamda çalışmalar, printer, scanner gibi işlevler, site
 yapımı
vb şeyler de bulunuyor. Linux bu ihtiyaçlarımın çoğuna cevap
verebiliyor. Oyun, cep telefonuna ulaşma ve eskiden halledip şimdi
halledemediğim bazı şeyler yok değil.

Mesela Slack, şu anda MPlayer kurulumunda C kodunu derlerken hata
veriyor. vidix vb birşeyleri derleme sırasında hata vererek kesiliy
or.
Müdahele edemiyorum. Kafamda olan tek şey bazı yazılımların e
ksik
olduğundan böyle yaptığını umuyorum ve README, INSTALL dosyal
arına
bakmam lazım. Başka birşey gelmiyor aklıma.. Oyun deseniz, Americ
a's
Army'i çekip kurdum, Slack'da FC2'deki hatanın aynısını verdi.
T-Editor
paketi bulunamadı diyerek oyunun logosu öylece kalıyor sonra da
kapanıyor kendi kendine.. 1-2 sitede export LANG=tr_TR komutunu
görmüştüm (yanlış yazmış olabilirim şimdi) ama bu komut
u yazmama rağmen
sorun düzelmedi; oyun çalışmıyor.

Cep telefonuma ulaşmak için gNokii kullanmayı düşünüyorum a
ma ayarları
çok karışık geldi bir daha da denemedim.

Daha da garip bir sorunum var... Sanırım bir çok kişi buna yardı
mcı
olabilir. OpenOffice.org 1.1.2'yi çekip kurdum. Fakat Uygulamalar
menüsüne eskiden kendi kullanıcı adımla kurduğum zaman menü
lerde
görünürdü (diğerlerinde gözükmese bile tek kullanıcılı
 olarak
kullanıyorum zaten sistemi) ama şimdi hiç gözükmüyor menüle
rde.. Hadi
onları kısayol oluşturarak halledeyim diyeceğim ama daha da garib
i,
gedit vb programlarda yazıcımı rahatlıkla kullanabilirken OpenOff
ice
içerisindeki tüm programlarda yazıcıma birşey yazdıramıyoru
m. Generic
Printer ve HP diye 2 seçenek var, hangi seçeneği seçtiğim farke
tmeksizin
yazıcıya gönderdiğim işler yapılmıyor. Ama gedit'ten falan
yaparsam
hemen basıyor. Bunu da çözemedim.

Bir diğer ve son sorun ise gDesklets kurulumuyla ilgili..
Bağımlılıklardan dolaya sisteme bir sürü GTK ve Python ile il
gili
paketleri kurdum. PyGTK falan da dahil.. Ama gdesklets yazdığımda
PyGTK'nın son sürümünü çekin gibisinden mesajlar ile hata ver
ip
açılmıyor. Onunla da uğraşmam lazım. Bu sorunlardan herhangi
birisine
cevap yazabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler..

Alper KANAT
http://raptiye.org

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin