[linux-baslangic] Guvenlik Politikalari ve kisisel haklar

---------

From: Metehan HASPOLAT (mhaspolat@turkak.org.tr)
Date: Fri 23 Jan 2004 - 07:09:59 EST

    Ne zamandır bu konuda fikir alışverişi yapmak istiyordum.

    Abdullah Güney'in "[linux-baslangic] Re: Cok acil lutfen yardim edin" konulu
    mesajında "logları analiz eden programlara etik olarak karşı olduğunu"
    söylemesi üzerine konuyu açmaya karar verdim.

    Çalıştığım kurumda büyük ölçüde kendi kaleme aldığım ve kişisel hakları
    oldukça sınırlayan bir "Network Kuralları" genelgesi var. Sisteme kapsamlı
    bir firewall kurma arefesinde olduğumuz için pek de içime sinmeyen bu
    kuralları yumuşatarak yeniden yazma eğilimindeyim.

    Yürürlükteki bir iç genelge olduğundan internette rastgele dolaşıp durmaması
    için burada tamamını yazmayacağım ama önemli kısıtlamaları şöyle
    sıralayabilirim.

    Kullanıcıların Network'u kullanarak aldıkları bilgiler üzerinde, kişisel hak
    ve sahiplikleri yoktur.
    Kurum tüm erişimi kontrol etme hakkına sahiptir.
    Kurumun kullanıcıların girdiği tüm İnternet Sitelerinin adreslerini kaydetme
    hakkı vardır.
    Kurum bilgisayarlarında kayıtlı tüm bilgiler Kuruma aittir ve Kurum, bütün
    bilgisayarları gerekli gördüğü zaman denetleyebilir.
    Kurum gerekli görüldüğü hallerde kullanıcıların erişimini kısmen veya
    tamamen bloke etme hakkına sahiptir.
    Network'un kullanımı Kurum için olmalıdır.
    Kullanıcılar Network'u kişisel işlerini yürütmek için kullanamazlar.
    vs..

    Sizce kurumlar çalışanlarının internet erişimlerini, e-mail mesajlarını,
    bilgisayarlarını nereye kadar denetlemelidir? Kurum çalışan ilişkisinde
    kişisel mahremiyetin sınırları nereye kadardır?

    Değerli fikirlerinizi bekliyorum.