[linux-baslangic] Re: Okul projesi

---------

From: abuzer@boun.edu.tr
Date: Mon 19 Jan 2004 - 16:45:11 EST

    Merhabalar,

    yakında ben de benzer bir projeye başlacağım. öncelikle web sayfasının kapsamı
    ne kadar geniş? Biz bu sistemlere LMS (Learning Management Systems - Öğretim
    Yönetim Sistemleri) diyoruz. Bu sistemler çeşitli standartlara sahip ve bu
    standartlara göre geliştirilebilir. Ortaya eğitsel bir araç çıkıyor ve üründen
    pedagojik açıdan anlamlı olması gerekiyor. bu tartışma bu şekilde devam
    edebilir ... Ben bunu yaparken konu ile ilgili makaleler bulup okumayı
    düşünüyorum. Ayrıca konu ile ilgili bir uzmandan da bire bir danışmanlık
    isteyeceğim. Aynı yöntemi sana da tavsiye ediyorum.

    İşin teknik boyutuna gelince, bir karar değişikliği yaşamazsam bende php-mysql
    kullanmayı düşünüyorum ve yeterli olacağını düşünüyorum. Aklıma gelen dikkat
    çekici noktalar ise:
     - mysql de foreign key bağlantılarına dikkat edip senin kontrol etmen
    gerekiyor.
     - sayfalar arası bağlantılar ve sayfa içi nesnelerin bağlantılarını iyi kurman
    gerekiyor. (bunun için iyi javascript ve dhtml bilgisi de gerekecektir)
     - her kullanıcı türünün ayrı syfaları olacak.
     - forum eklentisi istenebilir.
     - dersler her dönem değişiyor, notların ve sınavların iyi tanımlanıp, iyi idare
    edilmesi gerekiyor
     - sayfa paylaşımları olacakmı?
     - ders materyalleri "upload/download" edilecek mi?
     ilk aklıma gelenler bunlar. dediğim gibi projenin teknik tarafından çok kapsamı
    ve ne kadar eğitsel olacağı daha önemli. tabi bir de stadartlar var, onlara
    uyumlu olması da tercih edilmelidir.

    elimde bulunan bir linki vereyim
    www.idc.com

    standartlar
    Dublin Core Metadata Inıtiative (DCMI)
    IEEE Learning Object Metadata Standart (LOM)

    kolay gelsin...