[linux-baslangic] Re: opengl & nvidia

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Mon 05 Jan 2004 - 17:13:26 EST

    Selim Ober <sober@superonline.com> wrote:

    SO> Selamlar,
    SO>
    SO> Suse 9.0 ve nvidia gforce3 ti 200 ekran karti kullaniyorum, nvidia
    SO> orijinal driver'ini yukledim ve enable 3d secenegi acik durumda.
    SO> opengl gerektiren bir uygulamayi calistirdigimda monitorum sleep
    SO> moduna giriyor ve bi daha uyanmiyor :) Taa ki X'i oldurunceye kadar.

     Uyku modu degil de kaldiramadigi bir tazeleme hizinda calismaya
    zorlanmis olabilir. (Nvidia bu konuda bayagi hassastir aslinda, ama
    olmayacak sey degil). Bu durumda cozunurluk degistirdiginizde bir
    degisiklik oluyor mu ?

     Mesa paketiyle gelen gears (glxgears) programcigi tam ekran calismiyor
    mesela. Bu programcik ya da benzseri bir tam ekran calismayan
    programcikla ayni sorun olusuyor mu ?

    SO> Problemi cozmeye nerden baslamaliyim, hangi log;lara bakmam gerekir?

     Once X calisirken bir konsolda "glxinfo" komutunu verin, ozellikle DRI
    enable mi degil mi onu gormek iyi olur (her ne kadar DRI yazsa da glx
    donanim destegi diyelim)

     /var/log/X*

     /var/log/messages ya da dmesg komutu ciktisi

     size gerekli bilgileri vermeli.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>