[linux-baslangic] Re: Kernel 2.6 - Yardim Araniyor..

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 15:31:45 EST

    Öncelikle devfs kullanmamanin hicbir gecerli mantigi olabilecegini
    inanmiyorum daha dogrusu öyle olmasini temenni ediyorum zira devfs yaklasimi
    eski /dev klasör mantigina ( yada mantiksizligina ) getirilen önemli bir
    cözümdür..
    Söyle aciklayayim kisaca:
    Eski sistem := devfs gibi herhangi bir cözümle /dev klasörünün yönetilmedigi
    sistem.
    Yeni sistem := Eski sistem olmayan sistem.
    Eski sistemin dezavantaji akliniza gelebilecek her türlü aygit icin /dev
    icinde bir dosyanin yerlestirilmesi idi. Sizin bu aygiti kullanip
    kullanmamaniz önemli degildi. Eger /dev icinde mevcut olmayan bir aygit
    eklemek istiyorsaniz bunu MAKEDEV ile yapmak durumundaydiniz.. En büyük
    sorun ise /dev klasörünün root disinda herhangi bir partisyondan
    bulundurulamamasi idi ( cünkü ayri bir partisyonda olmasi durumunda öncelikle
    bu partisyonu mount etmek gerekiyordu fakat mount etmek icin ise /dev
    klasörüne ihtiyac var .. Kisirdöngü yani..l ). Bu sebeble /dev klasöründeki
    herhangi bir aygiti kullanan ( örnegin bir hardware) bir program sadece read
    only mount edilmesi gerektigi halde root icinde bulunmasi sebebiyle
    read-write mount edilmek durumundaydi.. ( evet devfs kullanirsaniz da /dev
    klasörü root icinde bulunuyor ama tam burada zaten devfs mantigini
    kullaniyorsunuz ve aygiti read only olacak sekilde yönetiyorsunuz).

    Yeni sistem ise ( devfs ve buna benzer birkac mantik daha) bir aygitin sadece
    kullanilma meselesi oldugu zaman /dev klasöründe olusturulmasi ve daha sonra
    gerek olmazsa kaldirilmasi ve bunun disinda güzel bir hiyerarsi icinde bu
    aygitlarin gruplandirilabilmesini sagladi..
    Eski sisteme uygunlugu saglamak icin ise devfsd paketini yüklemeniz gerekli ve
    ayrica /etc/devfsd.conf dosyani kullanarak istenilen ayarlari
    yapabilirsiniz.. Programlar devfs kullanildigini hissetmeyecektir bile..

    devfs kullanmak icin ise kernel 2.6 da
    file systems--> pseudo filesystem ve devfs aktiflestirilmesini
    isaretlemelisiniz.. ayrica Automount alt secenegini isaretlerseniz kafaniz
    agrimaz..
    ÖNEMLI NOT: devfs in kernelde aktivletirilebilmesi icin Code maturity level
    options ---> Promt for development code/drivers ve onun altindaki
    secenekleri secmelisiniz. Yoksa konfigurasyonda devfs karsiniza
    cikmayacaktir..
    Gentoo linux datigimi ( yaklasik 4 yildir bizzat kulaniyorum ) örnegin devfs
    ile calisiyor ve eski sistemin daginikligini ben uzun süredir allah sükür
    kullanmak durumunda kalmadim..

    Yani devfs kullanmaktan cekinmeyin..

    --
    Yilmaz Cankaya