[linux-baslangic] Re: Kernel 2.6 - Yardim Araniyor..

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Thu 01 Jan 2004 - 05:23:18 EST

    Çarşamba 31 Aralık 2003 10:37 sularında, Alper KANAT şunları yazmıştı:
    > make install yaptigimda olmuyor yine daha once hep boyle kuruyordum
    > zaten de ilk kez biri devfs'i kurmamam gerektigini soyledi. Nedeniyle
    > birlikte aciklarsaniz cok sevinirim. Tesekkurler..

    devfs ile aygıt dosyalarının isimleri değişir.
    Açılış betikleriniz, fstab dosyanız ve bir takım yapılandırma
    dosyalarınız ve hatta modules.conf bu aygıt isimlerine göre düzenlenmemişse ki,
    genelde öyledir. Sistem açılmayacaktır.
    Örneğin
    /dev/hda1 -> /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1
    /dev/tty0 -> /dev/vc/0
    olacaktır.

    devfs'in etkinleştirilmesi biraz zordur. Ama çekirdek kaynak kodu
    ile gelen belgelerde yeterli bilgi var. İsterseniz uğraşır,
    etkinleştirirsiniz. Ancak devfs kullanmaya geçtikten sonra eski
    aygıt yönetim sistemine dönmek daha zordur. Çünkü artık /dev
    dizininiz boştur. Her sistem açılışında devfs tarafından proc
    gibi bellekte bulunan ve /dev dizinine bağlanan bir dosya sistemi
    olarak yeniden oluşurulur.
    Dağıtımlar eski aygıt yönetim sistemini kullanır, çünkü devfs kadar
    karmaşık değildir. Ben 3 yıldır kullanıyorum. İyi tarafı /dev
    dizininde donanımınızda olmayan aygıt dosyaları bulunmaz.
    Dolayısıyla bir aygıtın tanınıp tanınmadığını /dev dizininde aygıt
    dosyası var mı diye bakarak anlayabilirsiniz. Kötü tarafı bazı
    uygulamalarda bu aygıt isimlerine destek yoktur. Bu durumda eski
    aygıt isimlerinde sembolik bağ dosyaları oluşturmak gerekir.

    Mutlu yıllar,
    Nilgün