[linux-baslangic] Re: Windows güvenlig(i Vs linux

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 14:44:19 EST

    arkansis> Görüs,lerinizi bilmek isterim. Ayr?ca Firewall kurmak istiyorum s,u anda
    arkansis> firewallsuz ne kadar güvendeyim ? (Saçma olacak ama Windows un güvenlik
    arkansis> uygulamas? olmuyan halinden az da olsa güvendemiyim ? ), ayarlar? nas?
    arkansis> yapmal?y?m(bana biraz ög(rendikten sonra ayarlara giris, sonra ayarlar?
    arkansis> yapamazs?n ve internete ç?kamaz hale gelirsin denildi) I.s,letim
    arkansis> sistemim Fedora Core 1.

    Diger kismini affiniza siginarak kaale almiyorum.
    Sorunuza gelelim.

    Linuxunuza firewall kurmak zorunda degilsiniz.
    Hicbirsey yapmadan bile standart ayarlarla guvendesiniz.
    Yapmaniz gereken

    1. kullandiginiz hizmetleri guncel tutmak
    (son versiyon olmalari siddetle ve kesinlikle onerilir)

    2. gereksiz tuuumm servisleri kapatmak
    (httpd, mysql, named, telnet, ftp, vs disariya acik her seyyyy)

    3. kullandiginiz dagitimla ilgili siteleri takip etmek,
    kritik versiyon guncellemelerini yakalamak.

    Saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.