[linux-baslangic] Windows güvenlig(i Vs linux

---------

From: arkansis (arkansis@sandwaves.org)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 14:30:18 EST

    MERHABA

    Bu gün(24.02.2004)tarihli mynet'in sayfasinda
    "En güvenilir isletim sistemi hangisi?" adi altinda
    bir haber vardi.Ve yapilan bir arastrimaya göre
    Linux'un yapilan hacker saldirilarinda 80% varan
    aciklar verdigi ve 13 bin 654 kere isabet aldigi
    saptanmis.ve bu haberde windowsun linuxtan daha
    dayanikli oldugu yaziyordu.

    Böyle birs,ey bence dog(ru deg(il , Kis,isel kullan?c? olarak windowsun rezalet oldug(unu düs,ünüyorum , güvenlik aç?s?ndan linuxu henüz tam bilmedig(imden ne kadar güvenilir oldug(unu ve güvenli olmas? için ne gibi ayarlar yap?lmas? gerektig(ini bilimyorum (sonuç olarak linux windows gibi kendisi ayarlam?yor , sizden ayar ve komut bekliyor) , ancak bilen ve linux hakk?nda bilgisi olan kis,ilerin bana ilettig(i bilgilere göre linux is,letim sistemlerinin güvenli oldug(unu söylediler.

    Bu haberi Microsoftun pazar? daha çok kar?s,t?rmak için yayd?g(? bir saçmal?k oldg(unu san?yorum. Eg(er deg(ilsede kendi deneyimlerimden bunun yalan oldug(unu düs,ünüyorum.

    Görüs,lerinizi bilmek isterim. Ayr?ca Firewall kurmak istiyorum s,u anda
    firewallsuz ne kadar güvendeyim ? (Saçma olacak ama Windows un güvenlik
    uygulamas? olmuyan halinden az da olsa güvendemiyim ? ), ayarlar? nas?
    yapmal?y?m(bana biraz ög(rendikten sonra ayarlara giris, sonra ayarlar?
    yapamazs?n ve internete ç?kamaz hale gelirsin denildi) I.s,letim
    sistemim Fedora Core 1.