[linux-baslangic] Re: IDE kablosunun yönleri (konu dışı)

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 01:47:50 EST

    Selamlar..

    UDMA66+ icin, Master kablonun ucunda olmalidir, cunku sadece master
    uygun sonlandirma duzenegini saglayabilir, slave ayarlanan diskte
    herhangi bir sonlandirma aparati sunulmaz.

    Demekki, master kablonun ucuna, slave'de ortasina baglanacakmis.

    Diger yandan cable select yaparsaniz, kablonun bazi tellerini kesip
    baglamaniz gerekir.Soyle bir attraksiyon denenmelidir. Kablonun 28. teli
    ortadaki konnektore girmeden once ve ciktiktan sonra kesilir. Ciktiktan
    sonraki taraf uygun bir yerden GND'ye baglanir. En uygun yer, 40. Tel
    olabilir mesela..

    Saygi ve sevgiler..