[linux-baslangic] Re: IDE kablosunun yönleri (konu dışı)

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 25 Feb 2004 - 03:19:16 EST

    Selamlar..

    Gene misinformation'da bulunmusuz vesselam :(

    Soyleki, eger elinizde 40 telli eski IDE kablosu varsa alttaki cozumu
    uygulamalisiniz. zaten o tel numaralari vs. o tur kablo icin verilmis
    halde.

    Fakat, yeni cikan 80 telli kablolardan varsa (UDMA66/100/133) bu
    kablolarin Cable Select desteginin olmasi gerekiyor. Yani 80 telli
    kablolar dogal olarak CS destekli (Slave:CSEL=1, Master:CSEL=0)
    geliyorlar.

    Simdi, boyle olunca, bu kablolari her daim renklerine gore dogru
    takmaniz gerekiyor. Mavi her zaman anakarta, Siyah ise master
    olacak/olan HDD'ye, Gri olanin da slave'a takilmasi icap ediyor. Aksi
    halde makul olmayan neticeler (=genelde performans kaybi, bazen
    calismayan disk vs.) yasayabilirsiniz. Sadece tek disk olsa bile, Mavi
    anakarta, Siyah HDD'ye olacak sekilde baglamaya bilhassa dikkat
    etmelisiniz.

    Saygi ve sevgiler..