[linux-baslangic] Re: mysql ticari uygulamlarda paralimi?

---------

From: Yüksel ÖZCAN (yukselozcan@celiknet.com)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 12:00:42 EST

    Herkese merhaba

    > * Fuat Altun [2004-02-24 14:26:00+0200]
    >
    > _GPL sartlarini sagladiginiz surece_ istediginiz kadar para talep
    > edebilirsiniz. Fakat sizden bu sekilde yazilim satin alan bir ucuncu
    > sahis da ayni GPL sartlarini korumak kaydiyla istedigini yapabilir.
    > Mesela cani istiyorsa o da satabilir veya ucretsiz dagitir :-) Bu arzu
    > etmediginiz bir durum ise yazilimi ozgur olmaktan cikararak MySQL'den
    > ticari lisans satin almak ve yazilimda MySQL gibi cift lisans imkani
    > sunmayan herhangi bir GPL bilesen bulundurmamak zorundasiniz.
    Nasil yani ?? Buradan kaynak kodu acik olarak verirken herhangi bir ucret
    te taleb edilebilir manasini mi cikartmak gerek?? Mesela bende c ile
    yazdigim muhasebe programini kaynak kodu da vermek sarti ile ucretli olarak
    dagitmaya karar verirsem mysql a.$. benden para talep edemez mi?
    Son olarak Fuat bey bu calismaya baslayacaginiz zaman sizin icin mahsuru
    yoksa bu corbaya ben de biraz tuz katmak isterim. Ne de olsa bu konu
    linux'un Turkiyedeki en buyuk eksiklerinden birisidir. Ceyrek bir programci
    ve iyi bir muhasebeci olarak hatiri sayilir bir katkim olabilir.

    Yuksel OZCAN
    http://muhasebeci.sf.net