[linux-baslangic] Re: mysql ticari uygulamlarda paralimi?

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 13:01:07 EST

    * Yüksel ÖZCAN [2004-02-24 19:00:42+0200]
    > Herkese merhaba

    > Nasil yani ?? Buradan kaynak kodu acik olarak verirken herhangi bir ucret
    > te taleb edilebilir manasini mi cikartmak gerek?? Mesela bende c ile
    > yazdigim muhasebe programini kaynak kodu da vermek sarti ile ucretli olarak
    > dagitmaya karar verirsem mysql a.$. benden para talep edemez mi?

    Doruk bey konuyu aciklamis. Evet, pratik tarafi bir yana,
    gelistirdiginiz programi parayla satmaniz gayet yasal. Yeter ki
    kaynak kodu -tercihen derlenmis binary ile ayni kanaldan- acik hale
    getirin. (Gerekiyorsa dagitim masraflarini karsilayacak miktarda
    makul bir ucret talep edilebilir.) Kaynak kodun dagitimi icin GPL
    metninde belirtilenleri _daraltici_ hicbir sart one suremezsiniz;
    "programa falanca ismi koyamazsiniz", "bana bir kartpostal
    gondermelisiniz", "herkes kullanabilir, hasmim Ahmet haricinde"
    nevinden zararsiz gorunen sartlar olsa bile.

    --
    roktas