[linux-baslangic] Re: mplayer ve vcd

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Tue 24 Feb 2004 - 19:03:29 EST

    Bulent SENER <bsener@inonu.edu.tr> wrote:

    BS> mplayeri kaynak kodundan yeniden kurdum.
    BS>
    BS> $ mplayer AVSEQ01.DAT
    BS> $ mplayer -vcd 1 AVSEQ01.DAT
    BS> $ mplayer -vcd 1 /dev/cdrom
    BS> komutlarini denedim.
    BS> sonuc ayni. xine programini da indirdim. o da kurulum sirasinda hata
    BS> veriyor.

     VCD/SVCD ler bildigimiz klasik iso9660 formatli veri cd leri degildir.
    Hatta avseqxx.dat diye bir dosya bile yoktur.

     Linux un mount islemleri yapisi geregi, bir vcd yi mount ettiginizde
    elde ettiginiz avseq dosyasinin makul bir formatta olmasi sart degildir,
    hatta formati beklediginiz gibi olmayabilir de (ozellikle vcd lerin
    kopya korumalari vs. sebebiyle).

     VCD seyretmenin en mantikli yolu, ilgili cd yi mount etmeden (ve hatta
    mumkunse supermount kullanmadan) raw data olarak ulasmaktir.

     Ben bu is icin mplayer i tavsiye ederim.

     Mplayer i kurmadan once, kendi sitesindeki win32codecs.tar.bz2
    dosyasinin icerigini /usr/lib/win32 dizini altina koyup yetkilerini
    duzenlerseniz mplayer bu codecleri gorecektir.

     Onceden kurdugunuz bir mplayer var ise "make uninstall" komutu ile
    sistemden kaldirip "ldconfig" komutunu veriniz.

     Daha sonra ister 1.0-pre3 (ya da bu haftasonu belki cikacak olan pre4)
    ister daha kararli gibi gozuken 0.9x bir mplayer i alip

     ./configure

     ya da gtk-1.2x gelistirme dosyalari sisteminizde kurulu ise

     ./configure --enable-gui

     komutunu verip, daha sonra da "make" ve "make install"
    "ldconfig" komutlarini verirseniz mplayer sisteminize kurulacak.

     Daha sonra kendi ev dizinizde ".mplayer" dizini var ise tamamen silip
    yeni mplayer in bunu olusturmasini saglayin. Eger X altinda mplayer
    kullanmak istiyorsaniz "gmplayer" komutu ile calistirin.

     gmplayer calistiktan sonra, menulerde "preferences" altinda

     audio -> oss (ya da destekleniyorsa alsa)
     video -> Xv (ya da desteklenmiyorsa X11 sdl vs. de olur)
             enable frame dropping

     codec & demuxer -> rebuild index table if needed

     ayarlayin.

     VCD nizi bilgisayariniz takin. Herhangi bir mount islemi vs. yapmadan
    mplayer in menulerinden (goruntu penceresine sag tusla tiklayarak)

     open -> play vcd

     secin.

     Tabi konsoldan yapmak isterseniz -vcd , vcd:// vs. gibi ornekleri
    arkadaslarimiz yazmis.

     Bunlari yaptiktan sonra calisiyor mu ?

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens