[linux-baslangic] Raptiye.Org

---------

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Fri 20 Feb 2004 - 19:52:22 EST

    Merhaba Arkadaslar,
    Bundan bir sure once sizlere daha cok bir proje olacak bir site
    acmayi dusundugumuzu belirtmistim. Bu sitede son kullanici
    tarafindan rahatca anlasilabilecek ama daha ust bilgi gerektirecek
    konulari islemeyi planliyorduk.

    Su anda sitemiz acilmis durumda... Sitede Linux uzerine ozel birden
    fazla bolum bulunuyor ve ozellikle benim takibimde gerceklesiyor bu
    da.. cok super Linux bilgisine sahip olmasam bile Turkiye'de ozellikle
    Linux konusuna cok detayli olarak yaklasan bir kaynak ne yazik ki soz
    konusu degil. ozellikle Fedora Core 1 Kurulumu'yla ilgili yazdigim
    yaziya bakarsaniz ne demek istedigimi anlayacaksiniz.

    Bundan sonra cesitli dagitimlar hakkinda sitemizde bir cok yazi
    yayinlanacak. Ve hepsi bu sekilde olacak. Ben simdilik unlu ve daha
    sik kullanilan (hic degilse ulkemizde) dagitimlar olan Fedora, Red
    Hat, Mandrake ve Suse'yi hedef aliyorum. Ben FC1 kullandigimdan diger
    dagitimlarla ilgili yazilar icin VMWare kullanmam gerekiyor ve bu
    bircok ozelligi goremeden es gecmem anlamina geliyor. Mesela nVidia
    driverinin Mandrake uzerinde kurulumunu anlatmam mumkun olmayacaktir.

    Sitenin icerigi belli bir kaliteyi yakalamak zorunda.. Tum yazilarda
    buna dikkat etmeye, imla hatasi yapmamaya gayret gosteriyoruz.
    ozellikle Linux konusunda bildiklerimi paylasma konusunda kararliyim
    ve bana bu yolda yardimci olabilecek arkadaslarin el uzatmasina
    ihtiyacim var. Yani kendi dagitimlari hakkinda ayrintili, bol
    ekran goruntusune sahip, tamamen Turkce olacak yazilar yazabilecek
    arkadaslar benimle iletisime gecerlerse cok sevinirim. Yazi yazacak
    arkadaslarin siteye haber girmelerine gerek yok, o isi bizler
    halledebiliriz. Burada kesinlikle herhangi bir art niyet soz konusu
    degildir. Yani yazilarin uzerine yatma vb bir konu yok.

    Sitenin bir diger ozelligi de su olacak. (proje konusu) Sitede su
    anda ASP, VB, Delphi, Pascal, miRC Scripting gibi programlamayla alakali
    olan konular isleniyor. Bizler kendimizi gelistirdikce C, C#, Java,
    Flash gibi konular da eklenecek. Ve esas nokta da bir yere gelindiginde
    site uyeleriyle birlikte kendi yazilimimizi gelistirme amacini
    guduyoruz. Mesela o seviyeye gelirsek bir Linux dagitimi.. Ben
    ozellikle Linux programlari uzerine yogunlasmayi hedefliyorum,
    oradaki eksik daha fazla cunku..

    Desteklerinize ihtiyacimiz var. ilgilenecek herkese sonsuz
    tesekkurler....