[linux-baslangic] Re: Visual BAsic cobol ve otesi

---------

From: feramus coban (feramuslinux@yahoo.com)
Date: Wed 18 Feb 2004 - 08:23:02 EST

    yanılmıyorsam hbasic diye bir derleyici vardı. ve yine
    yanılmıyorsam qt kutuphanelerini kullaniyordu. ve yine
    yanılmıyorsam kod once c (si) koduna çevrilip öyle
    derleniyordu. Bu tur bir uygulamada da basic veya
    cobol dillerine bakılır gibi bakılması dogru olurmu.

    benim calistigim turizm sektorunde programların nerede
    ise tamamı cobol ile yazılmıstır. platform olarak
    genellikle sco kullanılmaktadır. c veya pascal gibi
    visual ortamlarda mevcuttur. ancak gerek
    programcılarin bakış acilarari gerekse standart bir
    calisma ortaminin bulunmamasi nedeni ile bu
    programlarin her isletmeye ayri ayri uyarlanip
    derlenmesi sorun olmaktadir. ote yandan bu tur
    sirketler bir veya 2 programci isdihdam etmekte ve
    bunlada genelde istanbul merkezde bulunmaktadır.
    Genelde isin ucunu kacirmamak ve her isletmeye ayri
    bir kaynak kodu takibi yapmamak icin boyle isletmeye
    ozgu program isteklerine olumlu yaklasmamakta ve bu
    sektorun programlari ne yazikki acu-cobol ve rm cobol
    gibi cobol versiyonlarinin disina tasamamaktadir.
    amacim bir tartisma baslatmaktan ote calistigim
    sekturun durumunu ortaya koymakti.
    sevgiler
    feramus