[linux-baslangic] Duzeltme: Re: exec-shield

---------

From: Gurkan ASLAN (gurkan@iaslan.com)
Date: Sun 15 Feb 2004 - 19:11:33 EST

    Farketmediğim bir problemden dolayı oluşan türkçe karakter sorunu ve
    yarattığım mail kalabalığı için özür diliyorum...
    Aşağıda önceki metnin daha rahat okunabilir hali bulunmaktadır:

    Öncelikle kolay gelsin;

    Bahsi geçen exec-shield linux kernele stack alana erişim, tampon
    (buffer) veya fonksiyon işaretçi (function pointer) hafıza
    taşması(overflow) için veya bazı exploitlerin veri yapısına "üstüne
    yazma" gibi yaptığı bazı illegal işlemlere koruma olarak
    yerleştirilmiştir. Linux altında çalışan bir çok uygulamada bulunan
    hafıza taşması açığına getirilmiş genel bir çözüm olarak da
    düşünülebilir. Konu hakkında daha detaylı bilgiyi eğer yeterli
    ingilizceniz varsa aşağıdaki adresi referans alarak okuyabilirsiniz;

    http://seclists.org/lists/linux-kernel/2003/May/0371.html

    Şahsi önerim wine için böylesine gerekli bir uygulamanın çalışmasını
    engellemektense farklı bir çözüm yolu aramanızdır...

    Tekrar iyi çalışmalar.

    Gürkan ASLAN

    href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a>