[linux-baslangic] Re: elektrik kesintisi ve linux

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 15 Feb 2004 - 07:01:07 EST

    emrekadioglu> çünkü genelde elektrik kesildiği zaman bazı komutlar kayboluyor, bazı
    emrekadioglu> programlarda
    emrekadioglu> şu dosya bulunamadı gibi hatalar veriyor. Daha önce bu yüzden 2 kere linux
    emrekadioglu> u yeniden yüklemek zorunda kaldım proc dosya sistemi bağlanamıyor hatası
    emrekadioglu> vererek açılmadı
    emrekadioglu> geçen günlerdeki elektrik kesintisinden sonra da mozilla bozuldu yeniden
    emrekadioglu> yükledim şimdi çalışıyor fakat nasıl buna karşı korunabilirim sistem
    emrekadioglu> yedeğini alıyordum genelde fakat bi kere yedek aldığım dosya da bozuldu
    emrekadioglu> önerisi olan var mı

    Ben dosya sistemi olarak ext3 ve reiserfs kullaniyorum farkli bilgisayarlarda.
    evde ext3 var ve evde kimsenin logini yok. internete girmek icin bilgisayarimi
    aciyorlar dugmesine basip, isleri bitince dugmesine basip cat diye kapatiyorlar.
    Herhangi bir sorun cikmadi simdiye kadar.

    Isyerinde elektrik problemleri nedeniyle bir ara cok sik gidiyordu makina.
    Ama yine de toplamayi basariyordu, sadece bazi servisleri pid dosyalarini
    elle silmeniz gerekiyordu (ornek: dhcpcd, yoksa ip almiyor) bunu da o dosyalari
    programin calismasindan hemen once sildirerek (Acilis scriptleri icinden)
    hallettim.

    Netice olarak, dosya sistemi bu sorunlarinizi belki cozer.
    Eger cozmezse sorun cikartan eski artiklari topluca sildirecek bir acilis
    scripti daha ise yarar olabilir. Bunlari deneyerek bulabilirsiniz.

    Saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.