[linux-baslangic] Re: kullanici hakki vermek ve riski ?

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sat 14 Feb 2004 - 09:37:26 EST

    Sat, 14 Feb 2004 16:00:14 +0200 tarihinde "Serdar Aydemir"
    <serdar_aydemir@koytur.com> soyle yazdi:

    SA> Bir kullanicimiz /var/lib/mysql/aribilgi klasorundeki bilgileri ftp
    SA> ile baglanip almak istiyor. drwxr-xr-x 4 mysql mysql 4096
    SA> Jan 27 10:24 aribilgi/
    SA> Acaba ben ustteki mysql mysql kullanici hakkini
    SA> chown serdar:mysql -R yapsam mysql'e bir etkisi olabilir mi?
    Olabilir. Ayrica kullanicilara calisir haldeki bir veritabaninin dosyalari
    uzerinde erisim vermeniz pek saglikli sonuclar dogurmayabilir.

    SA> Ya da bu kullanicinin ftp baglanmasi ve datalari cekebilmesi icin bir
    SA> oneriniz var mi? Tesekkurler
    Belirli araliklarla (cron) o dizinin yedegini alip (cp, tar.gz, vs)
    ilgili kullanicinin home dizinine yerlestirebilirsiniz.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694