[linux-baslangic] Re: intranet video-chat

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Wed 11 Feb 2004 - 20:44:45 EST

    Umut <php@kakalak.org> wrote:

> [...]
    U> insanlarin goruntulu chat yapabilmesi gerekiyor. Bu ozellik gerek
    U> durum kontrolu gerekse video-konferans seklinde olacak.
    U>
    U> Webcam ile goruntu verecek yerler sabit ama isletim sistemleri
    U> karisik.
    U>
    U> Tahminime gore bu kameralardan goruntu verecek clientlere (lin/win)
    U> ve bir streaming sunucuya (linux) ihtiyacim var.
    U>
    U> Soru 1: Dogru mu tasarliyorum?
    U>
    U> Google ile bolca arattim ama en ucuzu 700 amerikan parasi olan
    U> urunler gozume carpti hep. freshmeat icinde arattirdim ama sanirim
    U> dogru kelimeleri bulamadigimdan hep bireye yonelik chat programlari

     Neyi aradiginizda boyle urunler cikti ?

     Bu isi mevcut isletim sistemleri ile yapabilirsiniz.

     http://www.gnomemeeting.org/

     M$ in netmeeting programi ile de uyumlu, belki isletim bagimliligi
    derdine bir nebze care olur.

    U> Client olarak sabit programlar yaninda Flash MX ya da Java ile
    U> yazilmis appletler de var, bunlar isletim sistemi bagimliligini
    U> kaldiracaklardir.
    U>
    U> Server olarak en cok goze carpan Macromedia Flash Streaming Server...

     Bu tarz programlar "resim uretip iletme" yontemi sectigi icin
    baglantinizi cok verimsiz kullanacaklar, uzak durmanizi tavsiye ederim.

    U> Soru 2: Bu ise yarayacak GPL programlar bilen var mi?

     Eger gnome meeting ihtiyacinizi karsilamazsa ozellikle ffmpeg kullanan
    ve stream destegi olan player programlar ( videolan, mplayer gibi)
    kullanmanizi tavsiye ederim. Wimdoz surumleri de mevcut.

    --
     Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
     <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens