[linux-baslangic] intranet video-chat

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 10 Feb 2004 - 10:29:10 EST

    Internete kapali agimiz icerisinde birbirine uzak noktalardaki insanlarin
    goruntulu chat yapabilmesi gerekiyor. Bu ozellik gerek durum kontrolu
    gerekse video-konferans seklinde olacak.

    Webcam ile goruntu verecek yerler sabit ama isletim sistemleri karisik.

    Tahminime gore bu kameralardan goruntu verecek clientlere (lin/win) ve
    bir streaming sunucuya (linux) ihtiyacim var.

    Soru 1: Dogru mu tasarliyorum?

    Google ile bolca arattim ama en ucuzu 700 amerikan parasi olan
    urunler gozume carpti hep. freshmeat icinde arattirdim ama sanirim
    dogru kelimeleri bulamadigimdan hep bireye yonelik chat programlari
    ya da webcam programlari buldum.

    Client olarak sabit programlar yaninda Flash MX ya da Java ile yazilmis
    appletler de var, bunlar isletim sistemi bagimliligini kaldiracaklardir.

    Server olarak en cok goze carpan Macromedia Flash Streaming Server...

    Soru 2: Bu ise yarayacak GPL programlar bilen var mi?

    Saygilar.
    Umut