Ynt: [Linux] Boot Loader Hk.

From: baslangiclin (baslangiclin@mynet.com)
Date: Wed 29 Dec 2004 - 10:43:06 EET

serkan kardeş merhaba,

tabi en son yüklediğin linux'u diğer işletim sistemlerini(linux ve win) görecek ona göre lilo.conf veya grub.conf dosyalarını düzenliyecektir. Bana kalırsa püf nokta nereye yazdıracağındır. Ben genelde hda ya ( veya sda artık ne tür ortam [media] kullanıyorsanız)  değilde işletim sistemini kurduğun bölümün(partition) ilk kısmına yazdırıyorum.

Kurulum sırasında lilo veya grub' u nereye yazdırayım diye sorar .bir seçenek hda ' dır diğeri işletim sistemi kurduğunuz bölümün numarasıdır mesela 1 bölüm için hda1 gibi...

bunun artısı windows felan kurduğunda fdisk /mbr ile hda ' nın boot ' unu silersin . önyükleyici olarak bios hda1 bakacaktır.

İnşallah yardımcı olmuşumdur.

iyi çalışmalar...