Re: [Linux] Debian Kurmak Istiyorum ama....

From: Serdar Aytekin (serdar-linux@eximinter.com)
Date: Sun 26 Dec 2004 - 18:38:12 EET

Merhaba,

Recai Bey cevap vermis ancak bende hatirima gelen bir kac seyi ilave edeyim.

> [...]
> kurulumu da okudum, binutils paketini de kurdum ama her seferinde GCC
> sürümüyle ilgili bir hata veriyordu. GCC'yi yükledim internetten sorun
> yile hallolmadı.
>
> Bu arada Kernel olarak ön tanımlı 2.4.25 kerneliyle yüklemiştim sonradan
> 2.6.3 paketini yükledim. APT ile (ftp.linux.org.tr yansısından) header
> paketini alayım dediğimde 2.6 ve 2.6.8.1-i386 sürümlü paketleri yükledi
> kendisi.. (2.6.3 yoktu) Sonra sürücüyü yüklemeye çalıştığımda (sh
> NVIDI.... --kernel-include-path=/usr/src/linux-2.6.3/include/) yine aynı

Bakin burada normalde bir hata var zaten. Mevcut kernelinizi 2.6.8.1
olarak guncellediginizi belirtiyorsunuz, daha sonraki asamada yine eski
kernel path'i ile (kernel-include-path=/usr/src/linux-2.6.3/include/)
islem yapiyorsunuz. Gerci makineyi kernel guncellemesinden sonra reboot
edip yeni kernel ile acmamamis gorunuyorsunuz bu durumda yaptiginiz islem
path ile ilgili bir problem cikarmaz ancak GCC ile ilgili problemin
olusmasi normal.

Nvidia modullerini kurarken kullanmis oldugunuz GCC versiyonu ile mevcut
kernelinizin image'inin olusturulmasinda kullanilan GCC versiyonu ayni
olmali. Aksi takdirde gcc uyumsuzlugu ile ilgili problemler ortaya
cikabiliyor.

Bu durumda soyle yapmanizi oneririm,

1- Sistemin /etc/apt/sources.list dosyasini uygun sekilde duzenleyin
2- apt-get update && apt-get upgrade
3- Makinenizi reboot edip en guncel kernel ile acin.
4- Recai Bey'in de ifade ettigi gibi belgelerdeki kurulum yontemlerinden
birini secip deneyin.

> [...]
> destekleri verip vermemek istediğimi, vereceksem hangisinin ön tanımlı
> olmasını istediğime dair birşeyler sordu. UTF8 olanı seçtim ama konsolda
> yine sıkıntı çekiyorum. Özellikle de hata mesajlarındaki örneğin "ı"
> karakteri yerine y yazıyordu.
>
> Sizce bu sorunlarla ilgili ne yapabilirim ? Daha güncel bir net install
> CD'si mi çekmeliyim ? Debian'a geçip şu Linux dağıtımı konusunu kapatıp
> artık çalışmalarıma rahat rahat devam edebilmek istiyorum. Yardımcı
> olabilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim. Kolay gelsin..

En guncel net-install cd'si ile kurulum yapmak herzaman daha iyidir, olasi
kurulum problemleri ile karsilasma riskiniz azalir. Ancak kurulum
asamasinda ciddi bir problem ortaya cikmadigina ve kurulumu tamamlamis
oldugunuza gore daha guncel bir cd ile yeniden bir kurulum yapmaya gerek
yok.

Gorunen problemlerin hepsi kurulum sonrasi ayarlarla halledilebilecek
durumda. Zaten apt-get update && apt-get upgrade ile sistemi en guncel
haline getirebilirsiniz.

Saygilarimla,
Serdar Aytekin