Re: [Linux] Debian Kurmak Istiyorum ama....

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sun 26 Dec 2004 - 17:14:39 EET

* T-u-N-i-X [2004-12-26 16:27:19+0200]
> Debian'a geçmek istiyorum.. Elimde 4-5 aylık bir Net Install CD'si var
> kendi çektiğim.. Geçen gün Slackware'i silip adam gibi bir Debian

Eski ("4-5 ay") bir d-i surumu kullanmissiniz. Bu tip dagitim
gecislerinde once son durumu incelemeniz daha uygun olurdu.

> [...]
> kurulumu da okudum, binutils paketini de kurdum ama her seferinde GCC
> sürümüyle ilgili bir hata veriyordu. GCC'yi yükledim internetten sorun
> yile hallolmadı.
>
> Bu arada Kernel olarak ön tanımlı 2.4.25 kerneliyle yüklemiştim sonradan
> 2.6.3 paketini yükledim. APT ile (ftp.linux.org.tr yansısından) header
> paketini alayım dediğimde 2.6 ve 2.6.8.1-i386 sürümlü paketleri yükledi
> kendisi.. (2.6.3 yoktu) Sonra sürücüyü yüklemeye çalıştığımda (sh
> NVIDI.... --kernel-include-path=/usr/src/linux-2.6.3/include/) yine aynı

Hata iletilerini gormedigimden bir sey soyleyemeyecegim. O belgede
nvidia suruculeri icin alternatif bir yontem de belirtilmis
(module-assistant), onu deneyebilirsiniz.

> Bunun dışında debian-tr.org'da bahsettiği gibi Türkçe sorunu yaşadım.
> Sonradan bir kurulum ekranında bana kendiliğinden tr_TR ve tr_TR.UTF8
> destekleri verip vermemek istediğimi, vereceksem hangisinin ön tanımlı
> olmasını istediğime dair birşeyler sordu. UTF8 olanı seçtim ama konsolda
> yine sıkıntı çekiyorum. Özellikle de hata mesajlarındaki örneğin "ı"
> karakteri yerine y yazıyordu.

Ilk kurulumda konsol yazitipleri ile ilgili bir sorun yasaniyor. Cozumu
de o belgede anlatilmis olmali. Ayrica d-i'in eski surumlerinde Turkce
konsol klavyeyle ilgili bir problem daha var, yeni surumlerde bu sorun
giderildi. Fakat sizin probleminiz farkli, saniyorum 'language-env'
paketini kurmussunuz. Kurulumda "Genisletilmis Ayarlar" secenegini
onayladiniz mi? Eger bu secenegi ontanimli cevapla ("hayir")
gecmisseniz, bir de "evet"le kurun:

    set-language-env -l tr

Paketle birlikte gelen /usr/share/doc/language-env/README.tr belgesini
okumanizi da oneririm.

--
roktas