[Linux] ADSL sorunlari

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 13:12:11 EET

Merhaba,

ADSL bağlantısı, arada sırada sorun çıkarıyor. Modemin ADSL ışığı
sürekli yandıktan, IP'sini aldıktan sonra bile, google'ı bile bulamıyor.
Ama bu arada email alabiliyor. Bazen modemi reset etmekle, bazen
connection'ı disable/enable yapınca düzeliyor, bazen yine düzelmiyor.

Nerede hata oluyor tam anlayamadım. Modemin bir abukluğu mu?
TurkTelekom'un bir aksaklığı mı? Benim düzeltmek için kendim
yapabileceğim bir şey var mı, bilmiyorum.

ADSL Teknik servisini arıyınca, telefonda canlı yardım alamıyorum.
Sadece arıza kaydı yapıyorlar, "arkadaşlarımız sizi arayacak" diyorlar.
Genellikle de, onlar arayana kadar en az 2-3 saat geçiyor, o arada da
benim bağlantım düzelmiş oluyor.

Nedir bu sorunun kaynağı, ve çözümü, biri bana anlatabilir mi? Bana
sanki DNS'le bağlantı kopuyor gibi geliyor, ama herşeyi DHCP'den aldığı
için, nasıl bir şekilde çözerim, bilmiyorum.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.