Re: FW: [Linux] /bin/sh

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 04:08:09 EET

Selam,

> hocam, fedoraya cok yukleniyorsunuz gibi geldi bana. her ne kadar da pre
> alpha seviyesinde olmasi konusunda hakli olsaniz da hala findows dan cok
> daha kararli ve bir linux dagitimi. su an fedora 3 kullaniyorum. gayet
> memnun oldugumu soyleyebilirim. elbette fedorayi server tarafinda tercih
> etmek diger stabil dagitimlara cok buyuk haksizlik olur :)
>
> arkadas bazi seyleri cok fazla karistirmis galiba, /bin/sh in kaybolmasi
> cok tuhaf. ben fedoranin tum serilerini destop olarak kullandim. basima
> boyle tuhaf bir olay gelmedi. stabil olmamasindan dolayi ufak tefek
> [...]

Hımm esasen /bin/sh benzeri dosyaların kaybolması yani file corruption olayı
FC3' ün sık olmasa da olan selinux tabanlı bir sorunu.

Yani FC3 de selinux bazlı özellikle reset veya benzeri durumlar ertesinde ext3
bazlı file corruption sorunları olabiliyor. Ki zaten httpd ile de bilinen
buglar var.

FC3 esas olarak selinux un entegrasyonunu maksimum düzeye çıkarmaya çalışmış
ve default olarak enable ettirmiştir bundan dolayı bazı sorunların yaşandığı
belirtilen bug reportlar arasındadır.

Bu nedenle FC3 kullanıyorsanız selinux=0 ile boot satırda disable etmeniz sizn
ve sisteminiz için iyi olacaktır.

FC3 veya herhangi bir Fedora sürümünü server olarak kullanmak ise gerçekten
cesaret isteyen bir iş ve kullanan arkadaşları cesaretlerinden dolayı
kutluyorum :)

Hangi dağıtım derseniz ise bir Novell Partneri olarak doğal olarak SuSE
diyeceÄŸim :p

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri