Re: [Linux] scp ve mount sorunlari

From: N. Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Wed 22 Dec 2004 - 17:03:36 EET

Selamlar,

scp icin root un disardan erisime hakki yoksa root olarak dosya atamazsiniz.
yazdiginiz komut dogru home.tgz dosyasini taner makinesindeki /home
dizinine atacaktir.
Ancak dedigim gibi, ssh in root a acik olmasi gerekir.

bunun yerine normal bir hesap acip, bunu kullanabilirsiniz.

mount icinde, her iki makinede de portmap ve rpc servislerinin duzgun
calismasi gerekiyor.

portmap, mountd ve nfsd sirasi ile calismasi gerekiyor diye hatirliyorum.
Bunu dokumanlardan kontrol edebilirsiniz.

rpcinfo ile rpc servislerinin durumlarini gorebilirsiniz.

her iki makinede de, rpc ler calistiktan sonra karsi makinede
/etc/exports dosyasindan bu makine icin paylasim vermeniz gerekiyor.
exports un man sayfasi isinize yarayacaktir.

belgeler org da http://www.belgeler.org/nag2/nag2_nfs.nfsd.html bu sayfayi
buldum. buna da goz atmaniz faydali olacaktir.

Iyi calismalar dilerim.

N. Ersen SISECI
http://www.enderunix.org
http://www.acikkod.org