[Linux] Sanirim yine format atmam gerekecek :(

From: T-u-N-i-X (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 19 Dec 2004 - 02:57:15 EET

Merhaba,

Perþembe gecesine kadar çalýþan fýstýk gibi bir 2.6.9 kernelim vardý.
Laptopumdaki Bluetooth desteðini çalýþtýrmak için araþtýrma yapmaya
baþladým ve herþeyi bir bir anlatan, içerisinde bir PDF dosyasý ile
kernel'de yapmam gereken deðiþikliklere kadar anlatan bir site buldum.
(http://affix.sourceforge.net)

Kernel'de fazla bir deðiþiklik yapmama gerek yoktu. Tek yapmam gereken
kernel'in içerisine derlediðim Bluetooth desteðini kapatýp, kerneli en
baþtan derlemekti. Öyle yapayým derken Kernel bir kez derlendi, ondan
sonra da bir daha hiçbirþey yapamamaya baþladým. Durduk yere kernel
header dosyalarýyla ilgili hatalar vermeye baþladý.

Ben kendi 2.6.9 kernelimi derlerken make, make modules, make
modules_install ve make install komutlarýný kullanýyorum normalde..
Düzgün çalýþýnca 2.4.26'ya (ön tanýmlý kernel) ait tüm paketleri
siliyorum. Silince de sistemde kernel headerlarý olmuyor. Bu nedenle
/usr/include altýna /usr/src/linux/include altýnda asm (-i386 vb birkaç
tane daha var) ve linux klasörlerini linkliyorum. Bundan sonra sistem
normal çalýþýyordu. Taa ki Perþembe akþamýna kadar...

Þu anda sistemde header dosyalarýyla ilgili bir sorun yaþýyorum. Bu
sorundan dolayý da sistemde 2.6.9 kernel yüklüyken, 2.6.7'nin elimde
hali hazýrda bulunan header paketini yükledim belki sorun ortadan kalkar
diye ama çözüm olmadý. Bu kez header paketini silip en baþtan 2.6.9'un
klasörlerini linkledim ama yine olmadý.

Tüm 2.6.9 kernelini kaldýrýp, komple 2.6.7 paketlerini yükledim yine
çözüm olmadý. Þu anda napacaðýmý bilmez bir haldeyim. Tek sorun az sonra
yazacaðým hatayý vermesi ve nedenini bir türlü bulamadým. GCC ile (tüm
paketlerin son sürümleri yüklü olduðundan) bir sorun olmasýndan
þüphelendiðim için belki de yanlýþ bir karar vererek gcc-3.4.0 paketini
yükledim ama yine de ayný sorunu vermeye devam ediyor.

Hata mesajý ise þöyle:

root@tunix:/usr/src/linux-2.6.9# make
  CHK include/linux/version.h
  HOSTCC scripts/basic/fixdep
Sýrayla bir altýndaki dosyada içerilerek:

/usr/lib/gcc/i486-slackware-linux/3.4.0/include/syslimits.h:7,
                /usr/lib/gcc/i486-slackware-linux/3.4.0/include/limits.h:11,
                scripts/basic/fixdep.c:113:
/usr/lib/gcc/i486-slackware-linux/3.4.0/include/limits.h:122:61: limits.h:
Böyle bir dosya ya da dizin yok
scripts/basic/fixdep.c: In function se_config':
scripts/basic/fixdep.c:201: error: ATH_MAX' bildirilmemiþ (bu iþlevde ilk
kullanýmý)
scripts/basic/fixdep.c:201: error: (Bildirilmemiþ her tanýtýcý sadece bir
kez raporlanýr)
scripts/basic/fixdep.c:201: error: her iþlev için içinde görünür.)
scripts/basic/fixdep.c:201: uyarý: unused variable '
scripts/basic/fixdep.c: In function arse_dep_file':
scripts/basic/fixdep.c:297: error: ATH_MAX' bildirilmemiþ (bu iþlevde ilk
kullanýmý)
scripts/basic/fixdep.c:297: uyarý: unused variable '
make[2]: *** [scripts/basic/fixdep] Hata 1
make[1]: *** [scripts_basic] Hata 2
make: *** [include/linux/autoconf.h] Hata 2

limits.h dosyasýnýn bahsettiði klasörlerde var olup olmadýðýna baktým.
Olmayanlara limits.h dosyasýný kopyaladým ama bu kez fixdep.c ile ilgili
hatalar gelmeye devam etti.. Lütfen bana bir yol gösterin, en baþtan tüm
sistemi yüklemek istemiyorum. Teþekkürler...