[Linux] IBM Linux ödülleri

From: Görkem Çetin (gorkem@gorkemcetin.com)
Date: Sun 19 Dec 2004 - 01:51:22 EET

Merhaba

Daha önce listeye gönderildi mi, emin değilim. IBM'in
yeni ödülleri geçen hafta sahiplerini buldu. Detayları
aşağıya iletiyorum.

İyi çalışmalar
Görkem

* * * Turk.internet.com'dan * * *

Linux’un Türkiye’de kullanımını teşvik etmek amacıyla IBM Türk
tarafından düzenlenen Linux Başarı Ödülleri Yarışması’nı
kazananlar belli oldu.

Bu yıldan itibaren Türkiye’deki tüm Linux kullanıcılarına
açık olarak düzenlenen Linux Başarı Ödülleri IBM Türk’ün,
geleceğin işletim sistemi Linux’un Türkiye’de kullanımını
teşvik etmek amacıyla düzenlediği yarışmanın sonuçları, 15
Aralık 2004 tarihinde IBM Türk merkez ofisinde düzenlenen bir tören
ile kamuoyuna açıklandı. Yarışmanın birinciliğini, bilgisayar
ağlarında VoIP çağrılarının trafiğini gözleyen, kontrol eden
ve yöneten VoIPong adlı yazılım kazandı.

Türkiye’nin ilk ve tek Linux merkezi olarak bu yılın başında
faaliyete geçen IBM Türk – Linux ve Serbest Yazılım Merkezi’nin
evsahipliğinde düzenlenen yarışmaya çok sayıda proje katılırken,
geliştirilen projelerin yüksek kalitesi dikkat çekti. Katılan
eserlerin sayısı ile birlikte değerlendirildiğinde bu durum,
Türkiye’de Linux kullanıcılarının giderek olgunlaştığı
yönünde değerlendirildi.

İlk iki yıl yalnızca üniversite öğrencilerine açık olan yarışma,
bu yıldan itibaren geleceğin açık kaynak işletim sistemi Linux’ta
olduğuna inanan herkese açık olarak düzenlendi. “Türkiye’nin
Özgür Penguenleri Yarışıyor” sloganıyla düzenlenen yarışmada
dereceye giren projelerin sahiplerine, IBM’in yanı sıra, yarışmanın
sponsorluğunu üstlenen Cisco Systems Türkiye, Novell Türkiye ve
Penguen Yazılım firmaları tarafından çeşitli hediyeler verildi.

KAZANAN PROJELER

Birincilik Ödülü: VoIPong :
Ağda bütün trafiği görebilen bir noktaya konuşlanıp, o anki bütün
VoIP çağrılarını tespit, takip ve kayıt edebilen bir yazılımı.

İkincilik Ödülü: MobilCRM
Java temelli, PDA ve PC modülleri bulunan, platform bağımsız CRM
uygulaması.

Üçüncülük Ödülü: Muhasebeci
Genel muhasebe gereksinimlerini karşılayan bir muhasebe uygulaması.

Jüri Özel Ödülü: İstanbulX
Herhangi bir dağıtımı temel almadan, kendine özel dosya, yazılım
yönetim sistemlerini ve araçlarını içeren bir işletim sistemi
platformu.