Re: [Linux] Kullanıcıların disk kullanımları

From: Mustafa Celik (m_c_e_l_i_k@yahoo.com)
Date: Thu 16 Dec 2004 - 10:59:24 EET

--- "N. Ersen SISECI" <siseci@acikkod.org> wrote:

> Selamlar.
>
> du komutu isinizi gorecektir.
>
> du -s /home/kullaniciadi
>
> seklinde kullanarak bu kullanicinin ne kadar yer kullanidigini
> gorebilirsiniz.
>
> Ayrica disk alanini sinirlandirmak icin quota kullanmaniz gerekiyor ve
> quota kullaniciadi seklinde verdiginizde, kullanicinin kotasinin ne kadar
> oldugunu ve bunun ne kadarini kullandigini size verecektir.
>
> ufak bir script le quota komutunun cikstisindan current ve max degerlerini
> alip, php ile istediginiz grafige donusturebilirsiniz.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

du -s /home/kullaniciadi

komunutunu kullanarak kullanıcıların klasörlerinin izni 755 iken kullanıcıların
ne kadar alanı kullandıklarını bulabiliyorum. Ancak serverdaki tüm
kullanıcıların klasörlerinin izinleri 711 ve bunu 755 yapmamam gerek. 711
olunca da yukaridaki komut "permission denied" hatasi veriyor. Çünkü php
dosyasi ile klasörü okumaya çalışan apache kullanicisi.

İkinci olarak

quota kullaniciadi

dediğim zaman yine permission denied hatasını veriyor.

Sanırım php ile sadece bu iki komutu nasıl root olarak çalıştırabileceğimi
öğrensem sorun hallolacaktır.

apache --> root (isi bitir) --> apache

Bunu bilen veya başka bir önerisi olan var mı?

Teşekkürler

Mustafa Çelik