Re: [Linux] Iki Platformlu Posta Istemcisi - Konu Disi

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 15 Dec 2004 - 01:07:58 EET

Merhaba,

<reklam urun="Evolution">

On Wed, 2004-12-15 at 00:22 +0200, Koray wrote:
> [...]
> mailboxu kompakt mi etmedim, index dosyalarini mi yeniden olusturtmadim,
> mailboxun adini degistirip (inbox.old) yeni olusan bos Inboxa mi
> kopyalamadim , bunlari birkac aydir gunde birkac kez olmak uzere
> tekrarlayarak hayatima devam ediyorum.Netscape, mozilla gibi secenekleri
> de denedim, donanimdandir diyerek baska makinada da denedim, sonuc
> degismedi.Mailleri 3rd party bir yazilim ile outlooka aktarip
> denedigimde outlook sorunsuz olarak is gordu. Saniyorum bu mailbox
> formati bu kadar cok maili islemek icin tasarlanmamis ( iddia etmiyorum,

Evolution[1] da mbox formati kullanir ve surpriz:

        skyblue@roadrunner:~$ du -hs .evolution
        2.2G .evolution

Yaklasik 3 yillik mail arsivimin (mail silmiyorum) ustesinden sorunsuz
gelebiliyor. Bir onceki mail arsivimi diskte yer kalmadigi icin
temizlemistim, sonra baska bir bilgisayara tasindigimda da birlestirme
geregi duymadim. Cok daha buyuk .evolution/ dizinine sahip insanlar
biliyorum.

Yillar once (KDE 2 zamanlarimda) KMail ve (Enlightenment zamanlarimda)
Mozilla Mail denemistim cok kisa surelerle. Bir sure pine ve biraz daha
uzun bir sure mutt kullandim. Evolution'daki rahatligi hicbirinde
bulamadigimi (mutt haric) belirtmeliyim.

> Sonuc olarak thunderbird, mozilla veya netscape gibi 2 isletim
> sisteminde de calisan versiyonlari olan bir posta istemcisi
> soylermisiniz? Ya da sorunla ilgili baska cozum onerileriniz varsa
> memnuniyetle duymak isterim.

Windows'a neden ihtiyaciniz oldugunu tekrar dusunun. Benim yalnizca
birkac oyun icin ihtiyacim oluyor, ayda bir kez. Notebook ile birlikte
geldigi icin silmedim, yoksa ilk gun canina okurdum :)

Evo'yu Win32'de calistirmak icin Tamer Higazi isimli bir arkadasin
baslattigi bir proje[2] var ama, ilk agizdan ben soyleyeyim, en az 1000
adam/gun'luk yol var onlerinde gidilecek.

[1] http://www.gnome.org/projects/evolution/
[2] http://evolution4win.sourceforge.net/

</reklam>

--