Re: [Linux] Debian netinst - OFFTOPIC -

From: Emre Erim (emreerim@ttnet.net.tr)
Date: Tue 14 Dec 2004 - 21:06:57 EET

Merhaba uzatmak istemiyorum konu cok alakasiz ama dayanamiycagim.
Ilgili mesaji atarken zaten aklimdan geciriyordum birisi kesin " gentoo"
diyecek diye :)
Gentoo kurup denemedigimden degil Kde base system cekip kurup derlemem 18
saat surdugu icin oda pek hos bir alternatif gibi durmuyor. Ornek vermek
gerekirse slackware den turetilmis slack-live veya mandrakenin mandrake move
gibi dagitimlari beni cok daha rahatlatiyor.Cdden boot ettikleri icin degil
yer sorunu nedeniyle cye sigdirip boot etmeleri zorunlu olduguna gore cok
derli toplu sistemler olarak karsimiza cikiyorlar.
Bu tartismayada kendimi cesaretlendirmek icin giriyorum aslinda biraz
listelerden takip ettigim son FC3 debian vs atismalarindan :) sonra artik
yerlesik olarak kuracagim ve devamli kullancagim dagitimi ararken
alternatifler karsisinda hep kararsiz kaliyorum.
Yonetimim altinda 1 tane Rh8 1 tane Rhel 3 2 tane fedora core 1+3 ve 5 6
tanede suse 8.0 9.2 vs server sistemleri var. Susenin bir seyini begenirken
Rh nin init scriptlerinin kolayligini ariyorum Rh nin baska bir seyini
begenirken slackwarein pkg sini ariyorum. Dolayisi ile bir yerden adam gibi
tutturup masa ustumde rahat edemiyorum. UML ustunde LFS yle ise baslasam
Libranet ne guzel diyorum Mandrake de totem ne guzel gosteriyor filmlerimi
diyorum :) Eninde sonunda dagitim bollugu arasinda en sonunda FreeBSD
unleashed kitabimla bas basa kaliyorum.Hepsi *nix degilmi diyorum en
sonunda.
Bu listelerde Slackwareden debiana FC den gentooya gecen pek cok
kullanicinin izlenimlerini okudum okumaya devam ediyorum ancak bu kisisel
dagitim kararsizligi yuzunden hala calisir ve duzenli kullandigim bir
desktop sistemim yok bu beni gercekten uzmeye basladi iyice :)
Eminim gunun birinde benim gibi hem linuxla bu kada icli disli olan hemde
bir turlu karar veremeyn bir kullanici olmustur belki deneyimlerini paylasir
diyorum .

Sevgilerimle

Emre Erim