Re: [Linux] HDD ve Boot problemi

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Fri 10 Dec 2004 - 21:05:40 EET

Cum, 2004-12-10 tarihinde 17:38 +0200 saatinde, Yalçýn karagöz yazdý:
> konsolda knoppix-installer'i calýstýr (koppix yaz tab'a bas o gelir)
> kurulum programý baþlayacak. ordan partition edit gibi bir þey olmalý.
> baþka bir program calýþtýracak.

Aradiginiz program cfdisk ise knoppix-installer'i calistirmaniza gerek
yok.

> orda hda(veya b,c)nin tüm bölümlerini
> silip yeni baþtan tekrar olustur. (þimdi bunu neden ms fdiskle
> yapmýyoruz diyebilirsin ama fdisk gercekten cok sorun cýkartýyor.
> onda iki tane birincil bölüm yapamassýn) kendine göre bölümlemeyi yap.
> fat veya ntfs bölümlerini yakýn bölegelere al bence.
> Birde format attýgýn msdos sürümü eski ise büyük disklerde sorun
> yaþatýyordu sanýrým.xp'nin orjinali varsa ordan kur. galiba orda da
> secebiliyordun bölümleri.
 Son cumlenize ek olarak : disk bolumlerini,o disk bolumlerini
kullanacak isletim sisteminin kurulum araclariyla bicimlendirmek her
zaman icin daha az sorun yasatir diye dusunuyorum.
Kolay gelsin.