Re: [Linux] FW: Flash: Mandrakelinux 10.1 Official ISO images now available o n mirrors!

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Fri 10 Dec 2004 - 20:57:16 EET

Cum, 2004-12-10 tarihinde 20:17 +0200 saatinde, Yalçýn karagöz yazdý:
> yani tüm bu dialoglardan anlayacagýmýz o 4. isoyu cekmememiz
> gerektiði mi? tamam yapýlan hýzsýzlýk sayýlacak belki. ama o iso orda.
> benim onu indirirsem mandrakenin ne zararý olacak?
> Ya da O zaman isoyu indirip içinden sadece kde rmplerini alsam ve
> gerisini silsem (hiçbir destek isteðim de yok) telif haklarýný ihlal
> etmiþ oluyormuyum?

 O 4. isoyu ve baslikta belirtilen haberdeki isolar disindaki isolari
indirmemeniz her seyden once sizin yarariniza olur,Mandrake'nin zararini
sonra dusunuruz.Mandrake'nin uygunsuz kullanimlari bulup teshir
etmesi,kisiler/kurumlar hakkinda sikayette bulunmasi nasil hos
olmazsa,Mandrake'nin izni olmadan o cdleri kullanmak da hos olmaz.Bu
izin icin de sartlar belli,cd edinmek icin destegi satin almalisiniz (Ya
da buna benzer bir durum).

 Bir onceki mesajimda yazmayi unutmusum;artik Mandrake'nin de
net-install (internetten kurulum cdsi) var (En azindan ben bu surumunde
farkettim).Eh urpmi de az cok apt-get i animsatiyor.Son surumlerinde de
9.x serisinden kalma aksakliklari da gidermisler.Iste size yalanci kofte
gibi yalanci debian.:)
Kurulumu yapacaginiz makinada baglanti problemi varsa,isolari
indireceginiz baglantidan rpmleri indirip urpmi ile istediginiz makinaya
daha sonra kurabilirsiniz.Boylece herkesin vicdani rahat eder.

 Ozellikle telif hakki,hirsizlik gibi konulara girmemeye
calisiyorum.Lisanslari,sozlesmeleri okumak gerekli.
Bir kez daha belirtmek isterim ki boyle isolarin yayilmamasi toplulugun
yararina olur.Torrentlerde ve diger paylasim programlarinda,nereden
geldigi belli olmayan isolar gercekten can yakabilir.

 Sonucta ne kadar yazilsada,insanlar Debian'in 13-14 isoluk surumlerini
indirmeye devam ettikleri gibi Mandrake'nin,Suse'nin,RedHat'in ozel
isolarini gerekli olmamasina ragmen indiriyorlar."Ne de olsa ozgur
olsun,olmasin fazla iso goz cikartmaz".:(
Kolay gelsin.