Re: [Linux] FW: Flash: Mandrakelinux 10.1 Official ISO images now available o n mirrors!

From: Ali Erdinç Köroglu (erdinc@erdinc.info)
Date: Fri 10 Dec 2004 - 18:47:30 EET

Yalnış anlaşılmasın Mandrake firmasının tüm 10.1 cd'lerini para ile sattığı yok
Ancak MandrakeClub üyelerine farklı avantajlar var.
http://www.mandrakelinux.com/en/club/
http://www.mandrakeclub.com/article.php?sid=1294&mode=nocomments

En basit örnek mdk10 üzerine mailman kuracaktım 2.1.5 RPM'i aradım bulamadım oturdum kendim yaptım.
Ancak üye iseniz şu RPM'i istiyorum yaparmısınız deme şansınızda oluyor.

Bu arada Mandrake 10.1 CD dağılımı aşağıdaki gibidir:
CD 1: Bootable Install CD
CD 2: Install CD 2
CD 3: Install CD 3
CD 4: Install CD 4
CD 5: Package Documentation: Quick Startup Guide, Starter Guide, Command Line Manual, Everyday Applications Manual, Quick Configuration Server Guide - these are PDF and HTML versions of the printed manuals distributed with the boxed versions.
CD 6: Package Updates
CD 7: Source CD 1
CD 8: Source CD 2
CD 9: Source CD 3
CD 10: Source CD 4
CD 11: Source Updates CD
CD 12: Mandrakelinux Move 2

On Fri, 10 Dec 2004 17:32:36 +0200
aycan <elbruz@kobiline.com> wrote:

> Şimdi 4 cd tamam mandrake firması paralı olarak satıyor. Fakat cd'nin içeriğini inceledimde tamamı kaynak kodu açık yazılım %80nide kde 3.3 paketi. Mandrake firması kde yi alıpta kendi dağıtımına göre paketlemişse bunuda parayla satıyorsa bu cd'yi alan bir vatandaş bu kaynak kodu açık olan yazılımı dağıtamazmı?

Ayrı bir konu olarak firma prensipleri dahilinde 4. CD'yi dağıtmıyorlarsa bu onları kötü firmamı yapar?
Mandrakenin linux topluluğuna hiç mi faydası yok?
Şimdi bende RedHat Enterprise Linux Itanium Update3 ISO'ları var.
Bunları FTP'ye koyup hadi bakalım çekin desem çok mu hoş olur?

Lütfen mandrake 10.1 paketlerini tekrar inceleyiniz.
Keza CD1 692, CD2 ve CD3 695MB. Toplamda 2082MB ve %80 dediğiniz KDE de 1665.6MB tutuyor sizin hesabınıza göre.
KDE kendi başına bir işletim sistemi olmuş neredeyse :)

Mandrake işletim sistemi sürümü içinde bulunan tüm yazılımların kaynak kodlarını da dağıtıyor.
Firma size kendi yaptığı RPM'i satıyor, gerek yok diyorsanız kaynak kodunu kendiniz RPM'e çevirip sizde dağıtın.
Ancak bir sorun olduğunda "yaa bu mandrake ne dandikmiş" demeyin :)

--
Sevgiler
Ali Erdinç Köroğlu