Re: [Linux] home folderi tasimak

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 12:04:22 EET

On Mon, 2004-12-06 at 11:16 +0200, Onur YaÅŸarlar wrote:
> Merhabalar /home , /tmp , /var folderlarimi /dev/hdb6’ ya yarattigim
> oldukca buyuk bir ext2 partitiona tasimak istiyorum.

Merhaba,

> Bunu yapmam mumkun mu ? Mumkunse nasil bir yontem izlemeliyim ?

Mümkün ve kolay. İki yol var:

Birincisi:

      * Sistemi "init 1" komutu ile bakım moduna geçirirsiniz.
      * /dev/hdb6'yı /mnt/bigdisk olarak mount edersiniz ve /etc/fstab
        içerisinde de bu ÅŸekilde kaydedersiniz ki sistem her açıldığında
        aynen böyle mount edilsin.
      * /home, /tmp, /var dizinlerinizi /mnt/bigdisk altına taşırsınız.
      * ln -s /mnt/bigdisk/home /home ÅŸeklinde symlink'ler
        oluÅŸturursunuz.
      * Sistemi tekrar "init 2" veya "init 3" gibi bir komutla normal
        Ã§alışma biçimine getirirsiniz.

İkinci ve daha şık metod için 4. madde yerine directory linking
kullanırsınız. "ln -s" yerine "mount --bind" yazın yalnızca.

Gayet tabii, sistemi yeniden başlatmanıza gerek yok.

> Yukarıdaki gibi bir duzenleme yapamıyorsam bu diski /home dizini
> olarak mount etmek için fstab içinde nasil bir değişiklik yapmalıyım.

/etc/fstab içerisindeki satırların bir benzerini yazmanız gerekecek.
Oradaki alanların her birinin nasıl kullanıldığını:

        man fstab

ile öğrenebilirsiniz. mount konusunda daha detaylı ipuçları için de:

        man mount

komutu yeterli olacak. Bir de bir soru, ext2 kullanmanızın özel bir
nedeni var mı? Neden ext3 değil de ext2?

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/