[linux-baslangic] Re: tavsiye ¨FISO-8859-9?Q?lütfen?

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 21 Aug 2004 - 01:28:57 EEST

On Fri, 20 Aug 2004 23:07:35 +0100 (BST)
PusatTURAN <pusatalp@yahoo.com> wrote:

> bir süre önce linux öğrenmeye karar vermiştim.bunun için kim korkar
> linuxtan diye bir kitap aldım.internetten türkçe kaynaklar
> indirdim.gelecek bireysel linux aldım kurdum.kitap bitti sayılır.tam
> olmasada genel manada baya bişey öğrendim sayılır.mandrake 10
> community (bi dergi vermişti) onuda aldım kurdum ama hiç memnun
> değilim ethernet kartını tanımadı bazı masaüstü uygulamaları çalışmadı
> felan filan.ben şimdi bir adım ileriye gitmek istiyorum esas bu işi
> öğrenme amacım olan.belkide biraz erken ama sunucu yönetimi ile ilgili
> [...]

 Tavsiyem, biraz daha "kendin yap" dagitimlara yonelmeniz.

 Herseyi ile bir dagitim kurmaniz (lfs - linux from scratch) bazi
konularda fazlaca vakit kaybetmeniz ama isi (belki de gereksiz
detaylarina kadar) ogrenmek zorunda kalmanizi saglar. Biraz vakit kaybi
olabilir sizin icin.

 Debian ya da gentoo kurabilirsiniz. Bu dagitimlar da program kurmak
sizin icin bir kac (hatta genelde bir) komuttan ibaret olur. Sistem
ayarlarinizi ve yapilandirmanizi kendiniz yapabilirsiniz.

 Slackware kurabilirsiniz. LFS gibi ugrasmassiniz, ancak ayarlarinizi
yapacaginiz arac genellikle metin duzenleyicinizdir.

 Kisisel fikrim slackware uzerine. Slackware le pistikten sonra
ister aynen devam eder, isterseniz diger dagitimlara yonelirsiniz. Tabi
ki baska dagitimlari onerenler, sevenler var, her yigidin yogurt yiyisi
farklidir.

 Linux sunucularda en cok su dagitim kullaniliyor demek de dogru olmaz.
Boyle bir istatistik olsa bile en cok kullanilan en iyidir diye bir
kaide de yoktur. Sizin kendi tarzinizi belirlemeniz ve ona uygun bir
dagitimla sunucunuzu kurmaniz yonetmeniz en dogrusudur.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens