[linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Turgay Okten (turgay5@yahoo.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 13:42:01 EEST

> Ozetle Turkiye
> Cumhuriyeti'nde benim
> gelistirdigim bir GPL lisansli yazilimin T.C.'nin
> potansiyel (ekonomik
> veya siyasal anlamda) rakibi olan bir ulke
> tarafindan da kullaniliyorsa,
> sizin gibi sig dusunenlerden farkli olarak, ben,
> gurur duyarim.
>

> Bir baska husus da, GPL lisansli yazilimlarin bedava
> olmasi gerektigini
> varsayiyor olmaniz, ki bu da yanlistir.

Benim gibi sig dusununler üzüle dursun, sizin gibi
ustun zekali, herseyin en guzeli ve mukemelini bilen
kisiler de gururdan gögsünü gere gere dolassin.

Kodu yazip denize atin, kimse nasilsa almaz ve benim
kodumu herkes kullansin, kullandikca ne kadar mutlu
oluyorum diye dusunmeye devam edebilirsiniz. Ama kodu
alan baska bir kurum calisani, uzerinde degisiklik
yapip ulkenizdeki baska kurumlara urun olarak
satiyorsa, o urunu neden siz yapmayipta sermayenin
yurt disina gitmesine goz yumacaksiniz.

Bahsi gecen lisanslama vitrindeki urunlere benziyor.
herkes goruyor ama kimse satin almiyor gibi
dusunuyorsunuz ama kazin ayagi oyle degil. Source Code
'u elimde olan bir uygulamanin %20 'sini degistirip
yeniden baska bir urun basligi altinda sunamam kim
mani olacak

> Bir ulkenin, toplulum veya grubun cikarlarini,
> digerlerinin cikarlarina
> zarar vermek pahasina korumak adina yapilan her
> turlu kisitlayici ve
> sinirlayici onlem, insanlik ve ticaret tarihi
> boyunca herkese zarar
> vermistir.

Siz bu edebiyati Turkiyenin farkli yerlerinde
fakirlikle bogusan insanlari anlatin. Benim sozlerimi
cok abartili sacma sapan buluyor olabilirsiniz. Ama
Turkiyedeki yazilim sektorunun hacmi rakamlarla ortada
ve bu rakamlar ortada iken bir grup 'ben yaziyim butun
insanlik kullansin' diye dusunen arkadaslar, yazilim
sektörünün de distan beslenen, kendi ihtiyaclarini
karsilaktan aciz bir alan haline gelmesinden baska
birseye yaramayacaktir.

Benim yazdigim mailde de ifade ettigim gibi, ulkenin
yazilim noktasinda ihtiyaclari karsilansin, networkse
network, isletim sistemiyse isletim sistemi, security
ise security, anti virus ise antivirus ve bu liste
uzar gider, yazilim konusunda 'kod yazma
ozgurlugunuzu' kisitlamadan, karsilansin, bunlarla
ilgili yurtdisina giden milyonlarca dolarin onune
gecilsin, ondan sonra istediginiz miktarda acik kodlu
yazilim gelistirin, butun dunyayla paylasin.

Benim belirtmek istedigim nokta budur.

> Ticaret tarihi okuyun,

Siz de insanlik tarihi okuyun.