[linux-baslangic] Re: Acik kod yazan,proje gelistiren arkadaslar

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 19 Aug 2004 - 11:28:09 EEST

Merhaba,
On Thu, 2004-08-19 at 00:27 -0700, Turgay Okten wrote:
> Bu konu ile ilgili, Turkiye Linux toplulu icinde bir
> forum yada bir panel duzenlenmesini, ve bu konularla
> ilgili kisilerin fikir birligi olusturmasini
> oneriyorum.

Ozgur Yazilim felsefesi, kisa sure once de linux-sohbet listesinde
tartistigimiz gibi, belirli ulkelerin ve uluslarin cikarlarini gozetmek
amaciyla kullanilamaz ve baska siyasal/sosyal/felsefi akimlarla
birlestirilemez/benzestirilemez. Ozetle Turkiye Cumhuriyeti'nde benim
gelistirdigim bir GPL lisansli yazilimin T.C.'nin potansiyel (ekonomik
veya siyasal anlamda) rakibi olan bir ulke tarafindan da kullaniliyorsa,
sizin gibi sig dusunenlerden farkli olarak, ben, gurur duyarim.

Bir baska husus da, GPL lisansli yazilimlarin bedava olmasi gerektigini
varsayiyor olmaniz, ki bu da yanlistir. GPL lisansli yazilim (alacak bir
enayi bulursaniz) satilabilir, lisans icerigi acisindan ve kanunen
hicbir mahsur yoktur. Gecerli kriterler olarak, kaynak kodun da yaninda
verilmesi veya eger musteri (musteri sozcugu yakismadi sanirim)
tarafindan istenirse verilmesi; ayrica yazilimin GPL lisansi altinda
dagitildiginin acik bicimde belirtilmesi ve GPL lisansi metninin bir
kopyasinin da yaninda verilmesi belirtilebilir.

Bir ulkenin, toplulum veya grubun cikarlarini, digerlerinin cikarlarina
zarar vermek pahasina korumak adina yapilan her turlu kisitlayici ve
sinirlayici onlem, insanlik ve ticaret tarihi boyunca herkese zarar
vermistir.

Bu nedenledir ki, nispeten geliskin yonetim bicimlerine sahip uluslar
liberalizmi tercih ederler.

Ticaret tarihi okuyun,

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part