[linux-baslangic] Re: partition table sorunu!

From: moblinux (moblinux@myrealbox.com)
Date: Sun 01 Aug 2004 - 16:22:54 EEST

cevaplarınız için çok teşekkür ederim.(adım Mustafa Orkun) ben ek bir
harddisk e gerek kalmadan çözüme ulaşmak istiyorum.çünki senelerin
birikimi var.kendime göre kişiselleştirmeler yapmıştım.
şöyle yapılsa olurmu:winXP pro nun üzerine güncellesem.veya CD den boot
eden "acronis partition expert" programıyla diskin en sonuna yeni bir
WinXp kursam,sorunu oradan çözmeye çalışsam.ama bunlar olabiliyorsa MBR
ye tekrar yazılacak ve ben GRUB u tekrar aktif etmeyi bilmiyorum.lilo da
CD yle açıp "lilo" komutunu verince oluyordu.GRUB u tekrar nasıl aktif
edebilirim?
evet dediğiniz gibi unallocated kısım primary partition içerisinde
kalmıştı.aslında bende bir harddisk te en fazla 4 primary partition
olabileceğini ve bu son primary partition ın logical partition lara
bölünebileceğini biliyordum ama bunu yaptığım zaman aptallığıma ve
aceleme geldi.yani kullanıcı hatası .birde ben 3 farklı dağıtımı ayrı
ayrı kurmadım.bir de niçin swap alanını
diğer linux lerin başına almalıyım?izah edebilirmisiniz?
bir de boot.ini yi doğru yazmak Win i tekrar diğer yöntemlere gerek
kalmadan boot edebilirmi?
cevaplarınız için gerçekten teşekkür ederim çünki başka listelerde(en
azından benim bildiklerimde) böyle hemen cevap yazmak bir yana cevap
yazan pek çıkmıyordu..