[linux-baslangic] partition table sorunu!

From: moblinux (moblinux@myrealbox.com)
Date: Sun 01 Aug 2004 - 01:47:49 EEST

Merhaba!
benim baya büyük bir sorunum var.(bence)
120 GB SATA harddisk im var.ben win partition larımı genelde 4 adet
tutuyorum:
c de 2 gb genelde boş ve kurtarma araçları
d de win xp pro tr sistem dosyaları =14 gb
e de programlar =30 gb
f de ise multimedya ve program arşiviki 60 gb büyüklükte

2.4.22 çekirdek çıkınca makineme linux kuracağım için çok sevindim (daha
  önceki sürümler hatırlarsanız SATA yı tanımıyordu..)
c sürücüsünden sonra yaklaşık 9 GB linux için unnallocated partition ı
hazır tutuyordum.ADSL bağlantısına sahip olunca mandrake 10
community,gelecek bireysel 3, ve fedora core2 yi indirip cd lere yazdım.
önce partition magic 8 ile bu boş alanı kök home ve swap olarak
formatlamak istedim hata verince bende disk druid le yaparım diyerek
mandrake 10 u denemeye karar verdim.istediğim bölümleri oluşturdum.uyarı
geldiysede devam ettim ve kurdum.linux u da win ide boot
edebiliyordum.partition magic i win de açarken ise hata verdi
.düzelteyim diye soruncada içime kötü bir his geldi ve devam
etmedim.sonra onboard ses kartımı tanımaması gibi sebeplerle (şu an bu
iletiyi fedora2 de yazıyorum aynı sorun bundada var.anakartım MSI 865PE
NEO2 .ama mesela knoppix 3.3 gayet güzel tanıyor!) gelecek 3 ü denemeye
karar verdim.
disk druid de tabi şu uyarıyı verdi:"unable to align partition
properly.this probably means that another partitioning tool generated an
incorrect partition table, because it didn't have the correct BIOS
geometry.it is safe to ignore, but ignoring may cause (fixable) problems
with some boot loaders"fixable ı görünce (bi de tabi ifade
türkçeydi,bunu fedora nın kurulumundan yazdım ) hemen atladım ignore a
ve olan şey bir kabustu:120 gb lık ıssız bir disk.60 gb da bulunan
multimedya dosyaları ve artık üretilmeyen ama çok kullanışlı programlar
windows altında senelerin birikmiş mailleri ve tabii bu kadar custom
ayarlar ..bunlar çok büyük dosya miktarları ve yedeklemek CD lere benim
için zordu.falan filan neyse tabii biraz sakin düşününce verilerin
gerçekte silinmediği,yalnızca MBR daki partiton table ın sıfırlandığını
anladım.google da arattım partition table doctor 2 diye shareware bir
program vardı.demosunu kullandım hakkaten yerlerini buluyor ama demo
olduğu için yazmıyordu(ve tabi fazla param yok!).sonra yine google dan
gparted ı buldum.ama knoppix altında hem kurmakta zorlandım hemde tabii
son kullanıcı olarak tar.gz ler den hiç hoşlanmıyorum.biraz daha eski
bilgisayarımda aratıp acronis firmasının iki programının bootable cd
lerini hazırladım.birisi recovery expert diğeri partiton expert.recovery
expert de silinmiş partition larımı buldum ve kurtardım.ama bir sorun
vardı yine:c sürücüsü olduğu gibi duruyor, D sistem sürücüsü F olmuş ,D
ile E de yer değiştirmiş.tabii bu durumda Win boot etmedi.sonra bu
böldüğüm 3 linux partisyonu partition expert ile birleştirdim ve fedora2
kurdum .ama farkettim ki Win Xp olan sürücünün drive letter ı hiç yok
yalnızca drive label ı var.

fdisk -l nin çıktısı:

nı alamıyorum çünkü fedora 2 de yok ( galiba knoppix de veya mandrake
move da bakmıştım galiba..neyse) sonunda şu hatayı veriyordu:

"disk bölümleme tablosu girdileri diskteki sırasında değil"
şimdi aklıma harddiske yeni bir 2000 veya xp kurmak ve ordan kurtarmak
veya güncellemek geliyorki mesela win i güncelleyince update ler uçuyor
registry de kararsızlıklar oluşuyor en kötüsüde kurunca MBR yeniden
yazılacak ve ben askerdeyken hem linux kullanamamaktan hemde çekirdek
SATA yı desteklemiyordu baya bi uzaklaştım.hem ben hep lilo kullanmıştım
fedora2
de grub var ayrıyeten açılış disketi oluşturma programı da yok.tekrar
nasıl yazıcam MBR ye (rescue cd si var ama) win leri kursam bu sefer
linux den olucam.bu konularda yardımcı olurmusunuz? şimdiden teşekkürler..