[linux-baslangic] Re: partition table sorunu!

From: NilgünBelmaBugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sun 01 Aug 2004 - 14:08:07 EEST

Selam,

Pazar 1 Ağustos 2004 01:47 sularında, moblinux şunları yazmıştı:
> Merhaba!
> benim baya büyük bir sorunum var.(bence)
> 120 GB SATA harddisk im var.ben win partition larımı genelde 4 adet
> tutuyorum:
> c de 2 gb genelde boş ve kurtarma araçları
> d de win xp pro tr sistem dosyaları =14 gb
> e de programlar =30 gb
> f de ise multimedya ve program arşiviki 60 gb büyüklükte
>
> 2.4.22 çekirdek çıkınca makineme linux kuracağım için çok sevindim (daha
> önceki sürümler hatırlarsanız SATA yı tanımıyordu..)
> c sürücüsünden sonra yaklaşık 9 GB linux için unnallocated partition ı
Böyle birşey büyük hata. Ayıracaktınız ama üzerine dosya sistemi
kurmayacaktınız. O zaman sorun çıkmazdı. O bölümü sonradan ayırmaya
kalkınca sıra bozulmuş.
Standart dışı işler yapan uygulamalarla tuhaf işler yapıp sonra da
saçbaş yoluyorsunuz.

Eğer sabit diskinizde önemli bir veri yoksa herşeyi baştan doğru yapın.
Önemli bir bilgi varsa bir sabit disk alıp bilgileri ona aktarıp,
eski diskinizi doğru dürüst yapılandırın.

fdisk, cfdisk, sfdisk, parted v.s. bir sürü linux disk yapılandırma
uygulaması var (en kullanışlısı cfdisk). Bunlar 4 birincil, 1 ek bölüm ve
ek bölümün içinde çok sayıda (prensip olarak en çok 4 ama fazlası da sorun
çıkarmıyor) alt bölüm oluşturabilir. İlk birincil bölümü C yaparsınız. Diğer
birincil bölümleri windows tanımaz, onları linux ile kullanırsınız. Ek alt
bölümleri de windows/linux için kullanırsınız. Takas için küçük bir bölüm
ayırmayı unutmayın. Diskdruid'e (fedora) fazla güvenmeyin, onunla disk
bölümlemesi yapmayın, evvelce ayrılmış bölümler üzerinde seçim yapmak
dışında kullanmayın.

Esen kalın,
Nilgün